Yamaha YZF 600 R Thundercat

Drkosmos skrev:
Funderat på en sådan.

Nått man ska tänka på ?

Serviceintervaller o pris vid respektive ?

Övrigt bra att veta.

Blir 3:e säsongen jag har cykeln nu till sommaren och har absolut inget att klaga över. Att tänka på är som med alla andra cyklar att servicar är gjorda samt att allmänskicket är bra.
Inget att fundera över har du pengar köp du kommer inte att ångra dig. En cykel som funkar bra till det mesta. :yoparty

Bifogat

• sporthoj2.JPG
    sporthoj2.JPG
    68.8 KB · Visningar: 96
Köpte en sådan som min första cykel, tycker att den fungerade bra och jag hade inga problem med den, dock ledsnade jag fort och ville ha mer effekt, men så är det ju med alla hojjar..... Nästan.

Billigare, billigare försäkring och int elika stor ihjälkörningspotential som större hojjar...

Helt ok båge men är väl mer inställd på komfort än sport. Så det beror på vad du vill ha för köregenskaper.

Ganska fin hoj att köra.
Men jag upplevde den som ganska nervös och vinglig jämfört med min CBR, märkte det framför allt i lite snabbare kurvor. Sen så tyckte jag att den var lite slöare också, hade svårt att hänga med polaren som lånat min hoj. Tyckte alltså att CBR:en var lite piggare samt mer lättkörd. Men sen så är ju Yamaha ganska vingliga i allmänhet :tungan

Kort sagt en helt ok hoj men jag gillar CBR bättre men som med allt annat, det är ju du som ska köra så det är din åsikt som avgör, provkör flera olika modeller innan du bestämmer dig :)

Lycka till med hojköpet :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...