Yamaha YZF 1000T Thunderace

• Thread starter Thread starter PD
  • Start date Start date
PD skrev:
Jag har AUX-boxen å det ska väl sitta nån map-sensor inbyggt i den men har inte provat än, jobbar helg så det blir på måndag :banana

Ok..den e det mapsensor i. Sån vill jag oxå ha.

Marklunds laddtrycksmätare är dom att lita på eller kan det variera? När jag loggar med min elekriska mätare så laddar hojen 1,18bar men jag har bara sett 1bar på marklunds vätskefyllda modell, :va
Nu är det visserligen svårt att hålla koll för hojen går upp på bakhjulet även på högsta växel och man behöver titta lite på vägen oxå men villken kan man lita på, kan det skillja 0,2bar??

PD skrev:
Marklunds laddtrycksmätare är dom att lita på eller kan det variera? När jag loggar med min elekriska mätare så laddar hojen 1,18bar men jag har bara sett 1bar på marklunds vätskefyllda modell, :va
Nu är det visserligen svårt att hålla koll för hojen går upp på bakhjulet även på högsta växel och man behöver titta lite på vägen oxå men villken kan man lita på, kan det skillja 0,2bar??

Mäter du på samma ställe?

Det kan nog vara svårt se på en analog mätare, när man axar för fullt, man har ju nog med att hålla hojen på vägen :D
Det kan ju också vara så att trycket går upp till 1,18 innan det stabiliserar sig på 1 Bar.

R1 T

PD skrev:

Mäter du på samma ställe? Var i loggningen har du ca 0,2 bar mer tryck?

Precis när du släpper gasen så får du en tryck pik, innan dumpen hinner släppa ut trycket. På mina loggningar så får jag en pik vid avslag från fullast och höga varv som är ca 0,3 bar över driftladdtryck.

jag mäter på uttagen där man normalt sätter synkroniseringsklockorna, den ena på 1ans cylinder den andra på 4an men det ska inte spela nån roll tycker jag.

laddtrycket följer varvtalet rätt bra så maxtrycket kommer inte förrän 10,000rpm men det kan nog vara som du säger att det blir en tryckpik för trycket är som högst precis innan jag slår av.

PD skrev:
jag mäter på uttagen där man normalt sätter synkroniseringsklockorna, den ena på 1ans cylinder den andra på 4an men det ska inte spela nån roll tycker jag.

laddtrycket följer varvtalet rätt bra så maxtrycket kommer inte förrän 10,000rpm men det kan nog vara som du säger att det blir en tryckpik för trycket är som högst precis innan jag slår av.

Borde inte bli någon tryckpik där, då sitter den ju på vacumsidan av spjällen..

Är logger enheten rätt kalibrerad iförhållande till mapsensorn?

Färnbo skrev:
Är logger enheten rätt kalibrerad iförhållande till mapsensorn?

ja det var just det, har hållt på att mailat återförsäljaren för i början visa den riktigt mycket fel, trycktopparna gick utanför skalan :rolleyes: men då var det jag som inte ställt in enheten och dataprogramet lika men nu ska det nog vara riktigt, map-sensorn jag har är inbyggd i instrumentet men jag har externa som även mäter tempen på laddluften ska prova med en sån också

Lite trådlyft nu, men när kommer film? Vill se film! :banana :hihi Hoppas den går som ett skott fortfarande! :tummenupp

jo jag har filmat men när jag överför filmen till datorn så blir den hackig som f-n :4skrika vet inte varför men jag lägger ut en nu på dc ändå nu direkt då da...18mb

PD skrev:
jo jag har filmat men när jag överför filmen till datorn så blir den hackig som f-n :4skrika vet inte varför men jag lägger ut den nu på dc ändå nu direkt då da
På dc? Hur kommer man åt det? DC++ har jag men jag vet inte hur man kommer in på sporthojshubben...

jag är riktigt kass på det oxå och det var väl typ ett år sen jag var inne där men sök på sporthoj.dyndns.org i dc++ ...jag har ingen aning om hur man syns på ftp://sporthoj.years2.com/

just det, man måste få lösen och grejer av nån här för att komma in har jag för mig :va

Last edited:
PD skrev:
jag är riktigt kass på det oxå och det var väl typ ett år sen jag var inne där men sök på sporthoj.dyndns.org i dc++ ...jag har ingen aning om hur man syns på ftp://sporthoj.years2.com/

just det, man måste få lösen och grejer av nån här för att komma in har jag för mig :va
Tackar! Ska se om jag kan klura ut vem som har hand om det! John här på forumet har hand om http://sporthoj.years2.com/ iaf.

PD skrev:
Ja det ska finnas, är bara en adapter från serieport till usb har jag för mig

hitta på innovates sida men det kanske går köpa i nån databutik http://www.innovatemotorsports.com/xcart/customer/product.php?productid=16147&cat=250&page=2

Nu är jag långt ifrån nån dataexpert men från usb till serie finns
det kör jag med det är även de som länken visar

men åt andra hållet går väl inte

att uppdatera en sur serieport till usb??? är det inte en ENORm hastighetsskillnad därimellan

Som att lägga en storturbo på en 125a typ hehe
ja kan ha fel :va

Visst finns det adapter, tänkte bara att man kunde slippa det.
Det blir från usbport till serieport(det är serieport på mätaren har bara usb på datorn).

lembit_pet skrev:
Skoj! Vad heter filmen på dc++ då? :)

har sällan på DC men kan väl köra ett tag, kolla på PD och filmen heter ThunderaceTurbo 28mb men som sakt det hackar i filmen

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage