yamaha yz450f enduro, tips?

zzoolie

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2012
Hoj
Yamaha YZ 450 F 2005
Jo nu var det så att jag bytte min 125 lätt mc mot en cross utan pengar emellan och ingen skulle kunna tacka nej åt att byta den 125 jag hade mot denna 450 den var så fin. Det ända som var fel på'n var att det var punka på bakslangen så köpte en ny, men aja ska komma till sak!
Det var först igår jag testade att köra den överhuvudtaget och det gick åt helvete :P, endurospåret var smalt och jag hade SKITSVÅRT för att svänga monstret även om hojen väger mindre än 125 (23kg exakt) så var det sjukt mycket svårare att åka runt spåret. Jag vågade inte gasa så mycket för när jag gjorde åkte jag av spåret och in i buskar och skit hahaha, och detta ledde till att jag var tvungen att stå och kicka 50% av tiden :/ sen så var det något jävla drag i'n så bakdäcket snurrade så mycket att jag slirade till en gång och ramlade framför hojen men det gick bra det ändå.
Skulle vara kul om någon kan komma med tips om hur jag ska köra för att få bästa resultat, jag väger Ca 95kg och fjädrarna är felinställda men det ska jag fixa lite med. Sen så kommer jag köra isracing nu i vintern förmodligen och det kommer nog vara lite lättare där p.g.a. att det är lite mer öppet och stor upplogad väg på t.ex en sjö!
Men tack i förväg för tipsen!

Hitta en fin grus/sandplan och dra upp lite 8:or och sånt lär dig hur den känns, sen får du väl börja lite fint i skogen igen :) men det är ju en viss skillnad från 125 till 450 :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka