Yamaha YZ eller WR?

Som tidigare framkommit går det inte att lv-regga en yz. Fjädringen är enligt mig den största skillnaden. Betydligt mjukare på wr. Den slår igenom rätt ordentligt vid hårdkörning på crossbana. Vill du ha en skogsbomb på gatan så skit i yammaha och köp en honda crf istället. Hade en 03 crf m förut (ända tills mina knän gav upp totalt). Helt optimal dubbel hoj. Skit kul på gatan med motard kit och precis samma fjädring och motorkraktär som på r:n (crossen) kommer dessutom lv-reggad och klar.
 
rejser skrev:
behöver inte va så alls, många här kör cross och enduro oxå.
har själv tävlat i båda disciplinerna i 7år.

Men du måste väl ändå hålla med om att sannolikheten är större att det finns fler personer som är insatta inom detta på enduromx.com/soe.se än sporthoj.com? Det känns som en del av inläggen är mer spekulation än ren kunskap av ovanstående, men de är ju lite latjo de också! :banana

Jag ville egentligen bara göra honom uppmärksam om att det finns specifika forum för dessa typer av frågor.
 
En yz har bara 4 växlar medans en Wr har 5 vxl, det blir nog lite jobbigt att ha endast 4vxl på vägarna
 
Last edited:
Tack, elgasen =) jag har nu signat upp på de andra forumen :D
Men inte för att inte ni var trevliga, man fick ju så bra tips här också
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top