Yamaha YZ 360 Öhlins

Har du ingen luftskruv så får du aldrig igång den. Med den fin inställer man in pilotkretsen(lågfarten) i förgasaren. Pilotkretsen är verksam från tomgång till 1/4 dels gas ungefär sen kommer nålkretsen in. Skaffa en genast. Skulle va kul att få höra hur den går någon gång Haha!

Ledsen, jag har inte ens en mobilkamera så jag kan inte knäppa några bilder.

Bilder på förknasaren hade ju varit bra...

Ok, tack. Det suger ju att höra...

Vad skall man göra, plocka av fuggen och dra till närmsta cross mek och se vad han kan göra?

Har du ingen luftskruv så får du aldrig igång den. Med den fin inställer man in pilotkretsen(lågfarten) i förgasaren. Pilotkretsen är verksam från tomgång till 1/4 dels gas ungefär sen kommer nålkretsen in. Skaffa en genast. Skulle va kul att få höra hur den går någon gång Haha!

Last edited:
Här är en skiss på Yz250-89 orginalförgasaren. Ser den ut så här? Kan ju va monterat nå större med BigBore kittet. Men är det den här så är det bara gå in på närmaste Yamaha ÅF och beställa #27 på bilden. AIR SCREW SET 4GL-14104-00-00 För övrigt så har den 60 låg och 340 huvudmunstyck som std.

Bifogat

• 331_carburetor.gif
    331_carburetor.gif
    24.8 KB · Visningar: 333
Tack.

Förgasaren ser ut precis så.

Skall se vad jag kan göra i veckan, hoppas hinna med detta på måndag tisdag... Sen har jag inte ens börjat med fälgarna ännu, eller bromsarna. Men det löser sig nog så fort den har startat.

Shit inte ens fixat däck ännu (kom jag på precis) skall mäta svingen imorgon och se vad som går i 160 borde vara lugnt :)

Här är en skiss på Yz250-89 orginalförgasaren. Ser den ut så här? Kan ju va monterat nå större med BigBore kittet. Men är det den här så är det bara gå in på närmaste Yamaha ÅF och beställa #27 på bilden. AIR SCREW SET 4GL-14104-00-00 För övrigt så har den 60 låg och 340 huvudmunstyck som std.

Tack.

Förgasaren ser ut precis så.

Skall se vad jag kan göra i veckan, hoppas hinna med detta på måndag tisdag... Sen har jag inte ens börjat med fälgarna ännu, eller bromsarna. Men det löser sig nog så fort den har startat.

Shit inte ens fixat däck ännu (kom jag på precis) skall mäta svingen imorgon och se vad som går i 160 borde vara lugnt :)

Hur går det! har du skrämt igång skrället än

Fick fel grejer av crossmecken så jag skall lämna hela fuggen till honom, har bara haft ont om tid. Men med lite tur så löser jag det imorgon, sen får vi se hur lång tid han tar på sig...

Hur går det! har du skrämt igång skrället än

Fränt som fan jag har med köpt ett sådant här kitt komplett med vev pipa tändning topp o fögge samt reed skall bli spännande att se var skrotet orkar med i min gammla 88 som bara gått 40 tim sedan ny. förhoppningsvis skall den gå såpas här:kryckor :yoparty

Tjo

jag har fått mitt paket från NOLEEN och Han har allting i reservdelar till dessa 360cc kitten, och till mycket bra priser det är bara kolvarna som är dyra.

Yamaha har tyvärr slut på kolvar till denna motor det är en mystisk motor Yamaha använde 1979 i bara 9 månader Men jag har lyckats få tag på 3 st kompletta kolv kitt i usa dock inte från NOLEEN.

NOLEENS trim pipa finns inte längre med NOLEEN rekomenderar FMF FATTY pipan istället.

mvh

Dom där kitten va ingen höjdare, va några som provade i bänk, och tyvärr så va det bästa sättet att strypa en 250 :-(

Japp dom är grymt strypta allt bygger på vrid moment, men om man tittar på att det är 24 år gamla grejor så var det inte så pjåkigt på den tiden.

Ett par nya ving portar uppfilade förändrade time/areor i portarna ökad avgas area omsvarvat förbrännings rum och kolvtopp, boyesen RADvalve keihin förgasare med tps o lite annat.

data prog säger efter en del funderande 8 BMEP 50mm avgas port ca 67 hp vid 9000 rpm
Med ett mycket brett arbets register.

men vi får se när lapp möglet försvinner till våren.

mvh

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...