Yamaha yz 125 hjälp!

aktafisken

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2008
Hoj
Yamaha yz 99
Tjenare köpte en yamaha yz 125 -99 för ett tag sen!, men har haft lite problem med den!, den bara dör när jag kör, och sen vill den inte starta!, tändstiftet blir dränkt! men när jag torkar av det så startat den endå oftast inte.., har kollat luftfiltret, bytt tändstift, och att kloven är helt ny , han som hade den innan bytte innan jag köpte den., Har aldrig kört länge utan den dött så får man rulla hem den så får man rulla hem den!, är inte alls kunnig :/, men älskar att köra!, Så snälla kan jag få lite hjälp?, skulle vara väldigt snällt!

Tack.

Det låter ju verkligen som om den får förmycket soppa... kolla så att choken inte ligger till hela tiden. ändra förgasarinställningarna så att den inte får lika mycket soppa, alt byt munstycken... kan du inte meka själv så lämna in den. väl värt om du nu älskar att köra.

Jag kan en del brukar lösa det själv oftast med lite hjälp bara , skulle aldirg lämmna in den, man lär sig så mycket om man gör det själv! , men jag ska kolla vilket munstycke som sitter i imorgon så skriver jag det här, så kanske någon kan ge råd vad jag ska byta till, Tack.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats