_vikt0r
Ny medlem
Tjena , har en ybr 125 och tänkte fråga om någon vet strypningslista eller trimm till den ? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte sprut på dom??? Är ju ganska säkert ute och psyklar igen, men jag tycker att ja läst det någonstans
Finns väl inga direkta strypningar på den, tyvärr=/
Har själv en Ybr, har bytt ljuddämpare på den, upplevde det som att den blev lite varvvilligare och piggare, dock ingen jätteskillnad direkt.
Men om du vill ha stor effektskillnad handlar det om cylinderbyte, annan kam etc.
Här har du några användbara länkar iaf
http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.htm
http://www.powroll.com/P_YAMAHA_TTR125.htm
Kolla även i den här tråden, där strypningar på denna motor diskuterats förr![]()
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=78138
Beror väl på hur mycket pengar du kan lägga ut och vilken kunskap du harokvad har ni för tips isåfall att jag ska göra byta cylinder till en större cc med då eller? Du vad går din ybr i ?
![]()
Okej, men testa att dreva upp den en kugg fram, så slipper du att ligga och tokvarva.samma ungefär , men då äre ju fullt varv oxå ^^ , tycker dom går så jävla skit asså :/ men som sagt tänker inte köpa nån annan då jag bara ska ha den en säsong tillmen ja kan kägga ut ca 5 tusen kasnke
![]()
det bästa skulle nog ändå vara att sälja den och köpa en 2-t. Men om man nu måsta ha 4-t så är MZ den vassaste.3104835samma ungefär , men då äre ju fullt varv oxå ^^ , tycker dom går så jävla skit asså :/ men som sagt tänker inte köpa nån annan då jag bara ska ha den en säsong tillmen ja kan kägga ut ca 5 tusen kasnke
![]()
Kan hålla med om att det är dyrt att trimma fyrtakt, men att det inte ger nån vidare effekt kan jag inte hålla med om, säg att du byter cylinder, förgasare, kam osv, så kan du plocka ut runt 20 hk.det bästa skulle nog ändå vara att sälja den och köpa en 2-t. Men om man nu måsta ha 4-t så är MZ den vassaste.
jag vet att detta inte är nått man vill höra. men hur tänkte du när du köpte den?
trimma 4-t är dyrt och ger inge vidare effekt
Kan hålla med om att det är dyrt att trimma fyrtakt, men att det inte ger nån vidare effekt kan jag inte hålla med om, säg att du byter cylinder, förgasare, kam osv, så kan du plocka ut runt 20 hk.
Tycker den effektökningen är rätt så stor om man tänker på att den har 10 hk orginal, med andra ord 100% effektökning.![]()
Om man räknar på lite delar från den här sidan såmen hur mycket kostar inte det![]()
Om man räknar på lite delar från den här sidan så
http://www.procycle.us/bikepages/ttr125.htm
BBR Bigbore kit 150cc med kam: 400 dollar=2800 kr
BBR Keihin 26mm förgasare: 270 dollar=1900 kr
Porta toppen: 1000 kr?
Sammanlagt 6000-7000 kr kanske, om du ställer in och monterar grejerna själv.
Klart att det är ju inte direkt billigt, men om man jämför med vad vissa av er lägger ner på era 125or i pengar tycker jag inte att det låter så extremt dyrt![]()
Jo, det är ju lite lättare att köpa typ en dt och bara strypa av, men samtidigt tror jag att det skulle bli jäkligt kul med en 20-hästars fyrtaktare, lär ju bli ett kul bottendrag som du inte får på dt:nom jag ville ha en hoj med cirkus 20 pållar så hade jag personligen hellre köpt en nyare dt eller liknandefast för att vara ärlig så tycker jag ybr:en är lite småcool
och den är säkert skoj att köra med när man fått upp effekten lite, men samtidigt så ökar servicebehovet ju mer man trimmar dem.
det bästa skulle nog ändå vara att sälja den och köpa en 2-t. Men om man nu måsta ha 4-t så är MZ den vassaste.
jag vet att detta inte är nått man vill höra. men hur tänkte du när du köpte den?
trimma 4-t är dyrt och ger inge vidare effekt
en exc lär väll vara mycket lättare vid tillexempel manöverdelen än en YBR... säker på att farsan inte bara var snål då. eftersom en ybr går på typ 15 ny och exc drygt 40 för en begangnad3106676Hehe , jag fick den i present ^^ , ville helst ha en Ktm exc 125 men fick en ybr av farsam då han trodde jag skulle klöra första uppkörningenmen det är väl bara tacka och ta emot , Men ingen som e sugen på en 125a träff ?
![]()
en exc lär väll vara mycket lättare vid tillexempel manöverdelen än en YBR... säker på att farsan inte bara var snål då. eftersom en ybr går på typ 15 ny och exc drygt 40 för en begangnad
nja det beror ju på vad man vill ha också, ligger en ktm på blocket för 18 000 som ser intressant ut. Kåpor och sånt är ju billigt ändå och motorn kan man kolla över innan man drar ut den och fjantar runt![]()
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |