Yamaha XV950, vad säger ni?

Håller med Veritas, köp och njut.
Visst pekar trenden mot lite softare hojar nu när det kostar ve och förbannelse att försäkra.
Döp om SH till Softhoj.com vettja :tummenupp

ps: själv lurar jag på en ny Hypermotard
 
Last edited:
Hojen skulle bara kosta 1700 för hel/hel. Service varje år på 2500. Jag vill ha en hoj som är billig att äga om man i perioder inte kör den...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Billigast i slutändan blir väl att köpa nåt lätt begagnat, tex Yamaha med 5 års garanti. MT-07, mysig motor med lättsvängt chassi. Man får ju en för drygt 50 med ett par års garanti kvar.

Håller dock med om att XV950 verkar vara en mysig hoj.

Den rena sporthojen är snart ett unikum - läge att öppna upp för andra hojtyper på sporthoj.
 
Jag kör själv numera en mindre glidare. Suzuki vz800 för att vara exakt. Tycker man blir mer harmonisk när man saknar allt vad effekt heter. Och samtidigt om man vill köra skiten ur hojen så är det ju nästan så man slipper oroa sig för att ens köra för fort. Förutom det så suger det fett att åka japps custom.

Har också en vz800, fast bobberstukad. Kör man småvägar i hundra knutar är det en massiv nära-dödenupplevelse.

Bolten ser jäkligt fräck ut men är i grunden samma koncept, en lättare japancustom som är byggd för att se tuffare ut än en Virago.

Men låt oss vara ärliga: hojar med lutande framgaffel KÖR man inte, man försöker hindra dom från att välta i varje sväng:hihi
 
Jag fattar helt din grej, har du kikat på denna?

http://www.yamaha-motor.eu/se/produkter/motorcyklar/sport-heritage/xsr900.aspx

Gillar svart/gula kombon och tycker den ser coolt ut. Även Hondas CB 1000 i retro struk är fin.

Jag har haft gathoj förr i sportigare karraktär, och ärligt så kan jag inte hålla igen. Denna XV950 erbjuder inte mycket hästar, begränsar kurvhastighet och inbjuder till cruising snarare än hyperdrive, vilket är vad jag söker. En Fikahoj :D

Sen ljudet från V-twin klår 3-cylindrig 4-takt (haft en Triumph Street tripple).
 
Har också en vz800, fast bobberstukad. Kör man småvägar i hundra knutar är det en massiv nära-dödenupplevelse.

Bolten ser jäkligt fräck ut men är i grunden samma koncept, en lättare japancustom som är byggd för att se tuffare ut än en Virago.

Men låt oss vara ärliga: hojar med lutande framgaffel KÖR man inte, man försöker hindra dom från att välta i varje sväng:hihi

Så lätt är den inte, 240 kg :gnissla MEN, det inger lite stabilitet dock. Vilket är nice vid cruising. Vindfånget blir inte så överdrivet.
 
Jag har haft gathoj förr i sportigare karraktär, och ärligt så kan jag inte hålla igen.

Du skulle tjöra ijäl dig DireCkt? :fakta

Denna XV950 erbjuder inte mycket hästar, begränsar kurvhastighet och inbjuder till cruising snarare än hyperdrive, vilket är vad jag söker. En Fikahoj :D


Sen ljudet från V-twin klår 3-cylindrig 4-takt (haft en Triumph Street tripple).

Kolla också på Triumphs klassiska modeller. Otroligt belönande att köra och finfint ljud.
 
Ojdå, jag är en präst som syndar! Råkade visst köpa en ändå :D blev via MC varuhuset. Fick inte rabatt för att säga deras namn! Bara rakt igenom en schysst deal!
c03a9e3957d3e4e2cc42e39468cd1d91.jpg
 
Börjar redan fundera på köpa ett Slipon och sätta powercommander :D

Någon som dock vet av ett eftermarknadsrör som bara låte pyttelite mer? Snarare bara ökar luftflödet så jag kan sätta ett mer öppet filter?

Jag har småbarn så vill inte varken väcka dom på morgonen, eller störa grannarna för mycket. Jag är inte heller mycket för HD-dilemmat. Att låta som f-n, men det knappt rör på sig. Ska bara låta bra.
 
Orginal akrapovic (stavning?) slipon låter inte så mycket... lite "mulligare" ljud bara.
Sen gör det gött med nytt luftfilter och PC/flashning.
 
Det var bättre förr, osv. Så. Sagt det.
 
Ska ru ha nåt billigt å snabbkört så ere juh ba att flukta på nåra äldre sporthojar av bättre kvalisort å uppgradera stöt å fjädring :tummenupp
Släng kepsen åt h-e å vakna upp :D
 
Börjar redan fundera på köpa ett Slipon och sätta powercommander :D

Någon som dock vet av ett eftermarknadsrör som bara låte pyttelite mer? Snarare bara ökar luftflödet så jag kan sätta ett mer öppet filter?

Jag har småbarn så vill inte varken väcka dom på morgonen, eller störa grannarna för mycket. Jag är inte heller mycket för HD


Köp akra dämparen till den, låter lite mer och mulligare ljud.:)
 
Jag har lånat och kört med Bolt runt 50-60 mil senaste två åren, den kom väl 2014..?:va
Tycker det är en rätt så mysig hoj att puttra omkring på. Inget som är kul i längden men jäkligt gött litet komplement till en sport eller racehoj.
Provkörde XSR900 häromdagen och den imponerade stort! Men den uppmuntrar till bus och är en helt annan hojtyp så klart..

Kul att du kör hoj igen Swedie:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top