Hade hoppats på att komma i kontakt med någon annan Tenere-ägare som kunde svara på en liten fråga bara;
Yamaha XTZ Super Tenere -90 med 2500mil på nacken.
Temperaturmätaren, vart ligger den normalt på er(a) cykel/cyklar?
Min går aldrig upp mer än straxt över vänstra gröna kanten.
Jag har haft dåliga termostater på bilar, så jag tänkte om även min termostat i min nyköpta båge är kass om den nu inte öppnar/stänger fullt ut.
Det skulle ju kännas normalt om temperaturen låg i mitten av skalan, eller?
Och i annat fall, finns det något ställe på motorn man kan sätta en temperaturprob utan att öppna upp något hål. Som bör ge en ganska bra uppfattning om hur varmt den går. Åkte till inköptsstället och hörde med deras verkstad, enligt dem ska den ligga runt 80 grader i normal arbetstemperatur för att gå optimalt.
Edit: Bilden visar inte hur den ligger när den går, tog bara en bild för att illustera hur det ser ut.
Yamaha XTZ Super Tenere -90 med 2500mil på nacken.
Temperaturmätaren, vart ligger den normalt på er(a) cykel/cyklar?
Min går aldrig upp mer än straxt över vänstra gröna kanten.
Jag har haft dåliga termostater på bilar, så jag tänkte om även min termostat i min nyköpta båge är kass om den nu inte öppnar/stänger fullt ut.
Det skulle ju kännas normalt om temperaturen låg i mitten av skalan, eller?
Och i annat fall, finns det något ställe på motorn man kan sätta en temperaturprob utan att öppna upp något hål. Som bör ge en ganska bra uppfattning om hur varmt den går. Åkte till inköptsstället och hörde med deras verkstad, enligt dem ska den ligga runt 80 grader i normal arbetstemperatur för att gå optimalt.
Edit: Bilden visar inte hur den ligger när den går, tog bara en bild för att illustera hur det ser ut.
Bifogat
Last edited: