Yamaha XT660X?

Pearson

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
XT660X
Halloj! Är det någon som har erfarenhet utav denna hoj? Är det något att rekommendera? Har läst "specs" på den och kan se att den är ju rätt tung. Har inte hittat någon att provköra så alla tips är välkomna innan jag bestämmer mig.
Tack på förhand!

Den är tydligen rätt trött enligt Lundh här på forumet. Dock går den upp på slangen på tvåan sittandes åtminstone. Har du inga större krav på effekt så är den nog perfa, inga 100-mila servicar eller liknande.

Har en XT själv och är ganska så nöjd. Är inte värst, lättast eller snabbast men väll mest ekonomisk och driftsäker! Har flera polare här i götet som har köpt KTM och efter en sässong så är det många som har fått erfara att motorerna pajar på ena eller andra sättet. Och köra på slangen med den går alldeles utmärkt :tummenupp Visserligen inte lika lätt som på tex en KTM fast på dom är det ju nästan fusk :rolleyes: Sedan så kan man ju alltid sätta på trimpipor och dreva ner den några kugg så blir den ju bra mycket piggare. För mig har XT:n varit enda alternativet pga jag kör så mycket. Då är det ju ingen annan motard på marknaden som fungerar bra, tyvärr.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti