Yamaha xt660

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
hur är dom i supermotard utförande?? om man jämför med ktm 660 eller husabergs 650?

kan man leka med en yamaha xt? eller är det bara en glidar hoj??

jag var sugen på en sån! men jag vill kunna leka & köra lite små turer....

är det bätre at slå till på en ktm,husabergare eller en yamaha??? andra förslag är välkommna :D

Nu är ju jag lite partisk eftesom jag vill sälja min XT. (->ANNONS<-) Men jag testar ändå.
(hanterbarhet: ) XTn är en buss jämfört med husan, en dubbeldäckare faktiskt. Jämfört med 660n kanske bara en 60 personers Neoplan. (komfort: )Däremot är den ungefär lika bekväm som TV-fåtöljen därhemma jämfört med Husan och ytterliggare 10ggr mer bekväm än 660n. Inga problem alls att ligga 120-130 till världens ände med XTn, Husan tar dig bara till färjan i Helsingborg innan du måste byta olja och 660n har du redan gett upp pga vibrationerna. (motor: ) Ta ut alla tre på en kortare landsvägstur så kommer nog XTn lite efter pga klenare motor medans husan tar spets tack vare supermotor med 660n strax efter. Ju tajtare det blir ju större blir skillnaderna. Polarna på sporthojarna är såklart kilometervis efter bara 200m hemifrån. (underhåll: ) XTn aldrig, 660n ibland, husan hela tiden. Men så ger de tillbaka vad man stoppar i oxå.

Allt detta är självfallet fruktansvärt överdrivet och förstorat men ger ändå en bild av hur jag ser på saken.

Köp min Yamaha, bvsa!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39501

Provkörde en ktm 660 häromdagen och det är väl som dag och natt i princip.
Köra runt stan och kortare turer, då sitter jag nog hellre på en sådan. Ska du åka 40 mil till föräldrarna som jag gör ibland så tar jag yamman på en gång. Som sagt, kör du mycket landsväg så är det en bra kompromiss. Leka går finemang det med. Serviceintervallerna är mycket långa för den som inte orkar skruva.

Last edited:
låter mycket intressant :) men i lekfaktor :) hur är dom då ra? är dom lämplig för att åka nåra längre bakhjuls åk å grejer?

Honke skrev:
2425959 låter mycket intressant :) men i lekfaktor :) hur är dom då ra? är dom lämplig för att åka nåra längre bakhjuls åk å grejer?

Bara husan som inte riktigt tål det.. XTn är ganska odödlig..

Honke skrev:
2425959 låter mycket intressant :) men i lekfaktor :) hur är dom då ra? är dom lämplig för att åka nåra längre bakhjuls åk å grejer?

Nu är jag ingen expert på området men det går utan större problem. De tål längre turer på slangen om man nu vill det :D Frambromsen är det bra bett i, så det räcker gott och väl till att leka på det andra hjulet också.

Last edited:
Cervantes skrev:
2425965 Bara husan som inte riktigt tål det.. XTn är ganska odödlig..

jaså! är husan sämre på sånt...

Husaberg skrämer mig mer och mer :D tycker xt eller ktm låter mer intressanta:)

jämfört med de övriga är xt n som o sparka en död gris effektmässigt , men har uppbyggnad som en 240 , dvs odödlig.
vill du ha massa åktid med lite meck så är det xt n som gäller.
effektmonster ?
leta vidare

Honke skrev:
2425310 hur är dom i supermotard utförande?? om man jämför med ktm 660 eller husabergs 650?

kan man leka med en yamaha xt? eller är det bara en glidar hoj??

jag var sugen på en sån! men jag vill kunna leka & köra lite små turer....

är det bätre at slå till på en ktm,husabergare eller en yamaha??? andra förslag är välkommna :D

Jag har haft en Suzuki dr 650 -00 som jag tror är ganska jämförlig med xt:n. Bra komfort o långa serviceintervaller är ju bra men att köpa en sådan för man vill köra motard i huvudsak så är man enligt mig helt fel ute. Motard kör nog de flesta för körglädjen och busåkandet och då väljer man ex. husa 650, ktm 625/660 (dessa ligger nog mitt emellan), ktm 525, honda crf 450 osv.. Dessa går knappast attt jämföra med en xt/dr mm förutom hjulen då kanske.. Så ska du ha en allsidig pendlarhoj så är xt säkert ett utmärkt alternativ men ska du köra motard så är den tyvärr inget alternativ alls.. Det är min åsikt iallafall:yoparty

Geronimo79 skrev:
2426757 Jag har haft en Suzuki dr 650 -00 som jag tror är ganska jämförlig med xt:n. Bra komfort o långa serviceintervaller är ju bra men att köpa en sådan för man vill köra motard i huvudsak så är man enligt mig helt fel ute. Motard kör nog de flesta för körglädjen och busåkandet och då väljer man ex. husa 650, ktm 625/660 (dessa ligger nog mitt emellan), ktm 525, honda crf 450 osv.. Dessa går knappast attt jämföra med en xt/dr mm förutom hjulen då kanske.. Så ska du ha en allsidig pendlarhoj så är xt säkert ett utmärkt alternativ men ska du köra motard så är den tyvärr inget alternativ alls.. Det är min åsikt iallafall:yoparty

bra skreve ;) men som sagt :D det är leken man är ute efter :Dhaha

Honke skrev:
2426859 bra skreve ;) men som sagt :D det är leken man är ute efter :Dhaha

Är du mest ute efter att leka så välj en 660 liknande hoj.. nån som är smidig och rolig men tål bakhjuls åka :tummenupp

Cervantes skrev:
2426900 Är du mest ute efter att leka så välj en 660 liknande hoj.. nån som är smidig och rolig men tål bakhjuls åka :tummenupp

hur är det med ktm 640 då? hur är dom jämfört med 660 då? med smidighet & hästkrafter,försäkring & ja allt som man kan ta upp :D

Last edited:
går i samma tankar jag... vill utöka hoj familjen :D och jag har åkt en del på brorsans xtx-04 som är i orginal skick. Den är väldigt bekväm att åka på men nån riktig bus hoj tycker jag inte att det är.... den gas reser på 1:an men inte på 2.an där är det koppling som gäller,fast brorsan säger att det ska gå... tycker det verkar omöjligt jag fast jag är ju van gixxern :tummenupp 3:an näää inte alls,men preppar du en xtx för en 15000 (ljuddämmpare,powercommander m.m) kanske den blir piggare men den är fortfarande tung......

Last edited:
Tomasol skrev:
2428855 går i samma tankar jag... vill utöka hoj familjen :D och jag har åkt en del på brorsans xtx-04 som är i orginal skick. Den är väldigt bekväm att åka på men nån riktig bus hoj tycker jag inte att det är.... den gas reser på 1:an men inte på 2.an där är det koppling som gäller,fast brorsan säger att det ska gå... tycker det verkar omöjligt jag fast jag är ju van gixxern :tummenupp 3:an näää inte alls,men preppar du en xtx för en 15000 (ljuddämmpare,powercommander m.m) kanske den blir piggare men den är fortfarande tung......

jaså! det låter ju lite tråkigt :D men det är ju plånboken som avgör oftas :Dhaha

Efter en lite bus på xt:n nu ikväll så tror jag att du skulle känna så här med en xtx. Du åker idag Fzr 600 men du önskar att den gick som en Gsxr 1000 :D så känner jag mig iallafall på en xtx det är för lite motor eller för mycket vikt....

Edit: det gick gasa upp den på 2:an när jag stod upp.

Plånboken..... du får vad du betalar för.

Tomasol skrev:
2429065 Efter en lite bus på xt:n nu ikväll så tror jag att du skulle känna så här med en xtx. Du åker idag Fzr 600 men du önskar att den gick som en Gsxr 1000 :D så känner jag mig iallafall på en xtx det är för lite motor eller för mycket vikt....

Edit: det gick gasa upp den på 2:an när jag stod upp.

Plånboken..... du får vad du betalar för.

helt klart ;) brukar vara så :D men som sagt ute efter lite mer bus hoj :) så det blir någ ingen yamaha xtx, :)

tänkte att man skulle prova supermotard & skipa sporthoj en sommar! så man vet vad man gillar :D vill ju inte missa nåt ;)

Back