Yamaha xt125r 05 nya kåpor?

Mcsimpa

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Yamaha xt125r ,05
Hej! Jag har presic köpt en ny hoj och jag har letat överallt men kan inte hitta så mkt reservdelar samt nya kåpset ...:huvet:huvet
Ngn som vet ngt ställe som säljer samt ngn som har en som kanske vet lite bättre `?

tack på förhand mvh simon

Xjell!

Kåpa på en XT125:a? Är inte det en offroadhoj? Är du helt säker på att du vill ha kåpa på den?
:va
Men visst, det kan ju vara gött att ha ett vindskydd att gömma sig bakom nu när vintern är i antågande! Jag föreslår att du inhandlar följande kåpa av universalmodell (se bild) för lite extra kunglig glans och flärd när du glider fram längs med vägarna.

Kåpan förefaller dessutom ha många användningsområden enligt en tråd jag hittade här på SH för en stund sedan, och kommer som du ser redan färdiglackerad i Yamaha-blått.:kär

(Förlåt TS!:rodnar Men jag börjar få så in i helv*te tråkigt här i min soffa nu med min brutna fot och har redan läst slut på alla trådar i racing-forumet. Är nu i så desperat behov av förströelse att jag sladdat över i styling- OT-forumen och kunde inte låta bli att posta här...:tungan)

MVH Björn

Bifogat

• Knugen[1].jpg
    Knugen[1].jpg
    127.1 KB · Visningar: 247
hej !! tack för snabba svar :) tänkte lite fel här nu när jag satt och skrev:huvet men jag menar så klart nytt plasttkit :) men har frågat alla yamaha återförsäljare runt om och dom säger att det inte går att få tag på...

Last edited:
hej !! tack för snabba svar :) tänkte lite fel här nu när jag satt och skrev:huvet men jag menar så klart nytt plasttkit :) men har frågat alla yamaha återförsäljare runt om och dom säger att det inte går att få tag på...

Antingen ljuger dem eller så är de lata och inkompetenta. Självklart finns det kåpor att få tag på, det är ju en reservdel. Vill du ha kåpor som ser annorlunda ut så får du nog dessvärre fixa det själv.

http://www.mascotmotor.com/ kan jag rekommendera dig, har handlat från dom 4-5 gånger, snabb leverns, vettiga priser och jätte trevligt kundbemötande både på mail och i telefon!

Om du drar iväg ett mail med ditt reg.nummer och ber om en sprängskiss så kommer de skicka med, efter det så behöver du bara skriva ner alla art.nummer på delarna och fråga vad de kostar.

Måste dock säga att det kommer antagligen kosta över 2.000 kronor, minns jag rätt så skulle det kosta över 4.000 kronor till min DT, det är de enda jag anser de har höga priser på utav det jag köpt.

Antingen ljuger dem eller så är de lata och inkompetenta. Självklart finns det kåpor att få tag på, det är ju en reservdel. Vill du ha kåpor som ser annorlunda ut så får du nog dessvärre fixa det själv.
Ja, till en sju år gammal hoj bör det finnas att få tag på. Men som sagt var originaldel och inte särskilt billigt. Dessutom så är det nog så att det är något som inte finns hemma hos någon åf i Sverige, eller ens på svenska Yamaha, så de måste beställa kitet från ett europalager eller vart de nu får sina delar ifrån.

När det gäller såna saker som plast till en XT125 så finns det nog ingen i Sverige som säljer det som piratdel (om det öht finns någon som tillverkat ett sånt piratdelskit till den hojen). För med tanke på hur få som tar ett A1-kort och dessutom väljer att skaffa sig just en XT125 så är marknaden på kanske ett kit vart tredje år. Så det är inte lönt för någon importör att ta hem det och ha det på lager. Finns det något passande plastkit från någon annan tillverkare än Yamaha så är det nog södra Europa eller asien man måste vnda sig till.

Ja, till en sju år gammal hoj bör det finnas att få tag på. Men som sagt var originaldel och inte särskilt billigt. Dessutom så är det nog så att det är något som inte finns hemma hos någon åf i Sverige, eller ens på svenska Yamaha, så de måste beställa kitet från ett europalager eller vart de nu får sina delar ifrån.

När det gäller såna saker som plast till en XT125 så finns det nog ingen i Sverige som säljer det som piratdel (om det öht finns någon som tillverkat ett sånt piratdelskit till den hojen). För med tanke på hur få som tar ett A1-kort och dessutom väljer att skaffa sig just en XT125 så är marknaden på kanske ett kit vart tredje år. Så det är inte lönt för någon importör att ta hem det och ha det på lager. Finns det något passande plastkit från någon annan tillverkare än Yamaha så är det nog södra Europa eller asien man måste vnda sig till.

Finns det på centrallagret så tar det mindre än en vecka att få hem det. Har beställt delar till min 32 år gamla hoj och det tog väll 3 dagar eller så. Beställa måndag, beställning skickas tisdag, framme hos handlare torsdag-fredag typ. Mycket snack om att det tar sådan tid att få hem grejerna när man handlar hos ÅF. Det tar ju lika lång tid att få grejerna från till exempel England eller liknande, i alla fall är det min erfarenhet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT