ProfessorRekyl
Medlem
prulle skrev:2176012Inte orginal men jag antar at om man är mc intreserad kör man inte orginal.
Varför inte det? Att bryta mot lagar är inte kravet för att vara mc intresserad. Jag körde själv moped som inte gick fortare än 35/40 km/h.
4-takt låter väldigt bra, men i dessa små motorvolymer ger det inte världens effekt. Men man kanske inte alltid är ute efter bara effekt? Bekvämlighet, hållbarhet och trevlig ljud, det sätter jag ganska högt. Och som första hoj, varför inte?
Tröttnar man går det att byta, fast räkna med en värdeminskning. Lätt mc är trots allt endast två år, inget livsval precis!
Mvh
Johan
snart e ju skolan slut å då kan jag cruisa varje dag
får väl se vad jag kör för hojj efter sommarn.
Stört dåligt sug efter den... Och jag har ju inte direkt överpris.
men när strypningarna är borta, ja har mitt giannelli, och mitt munstycke sitter i tror jag det kommer vara rätt fint krut. Dessutom har xtn ett väldigt kompakt chassi som är väldigt skönt att köra med, och hög komfort. vi ska inte ens börja prata om balansen i den, visst är det inte världens råaste hoj ( även om min kommer bli det
Men vart sitter strypningarna i sånt fall? Jag känner bara till katalysatorn och något rör mellan avgasrör och luftburk (om de nu har en strypande effekt?). Du får gärna länka till sidan du hittade faktan på eller berätta var strypningarna sitter, vore ju grymt om de faktiskt va sant 
