Yamaha XT eller liknande?

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Ohoj

Tänkte kolla om någon har lite tips eller liknande.
Situationen är som följande:

Min morbror (40 år i Gbg) behöver få tag i en ny eller lätt begagnad motorcykel.

"Jag vill veta vad det finns för typer av motorcyklar á la Yamaha XT osv.
Syftet är att ta sig fram lätt och smidigt i storstad, då jag inte vill ta bussen längre. Motorcykeln ska vara lättkörd, runt 600cc, ha bra körställning, motard/offroad, inte för liten och framför allt ska den vara slitstark och pålitlig. Det ska inte behövas servas hit och dit hela tiden. Jag har ingen koll på dessa typer av hojar så därför vänder jag mig till er. Kan ni hänvisa till tester och liknande är det ett stort plus."

Någon som har några bra tips?

Ja jag sa det till honom, men han gillade inte utseendet. Tror dock inte han har sett den i verkligheten, vilket man bör göra innan man uttalar sig om det yttre =) Tänkte därför höra med er om det fanns flera liknande modeller, för de jag har hittat, bla Honda ser rent ut sagt förjävliga ut.

Finns det bara XTn eller? :)

Gott :) Tackar så mycket!
Får säga till honom att försöka testköra så många han kan, så han får en egen uppfattning om vilken som passar honom bäst.
Har kommit en liten bit på vägen iallafall...

Gott :) Tackar så mycket!
Får säga till honom att försöka testköra så många han kan, så han får en egen uppfattning om vilken som passar honom bäst.
Har kommit en liten bit på vägen iallafall...

Tjenna.. Ja de e ju lite grand av en djungel de där och man måste ju nästan testa sig fram.. Kör ju själv en XTX600 -04 och gillar hojen skarpt, går bra, inge krångel, bra service intervaller.. men de finns ju fler som passar in på dessa kriterier som tex de ovannämnda i tråden.
Skulle rekomendera en tråd där de finns de mesta sagt om XT660..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59942

//HaLLE

Ja jag sa det till honom, men han gillade inte utseendet. Tror dock inte han har sett den i verkligheten, vilket man bör göra innan man uttalar sig om det yttre =) Tänkte därför höra med er om det fanns flera liknande modeller, för de jag har hittat, bla Honda ser rent ut sagt förjävliga ut.

Finns det bara XTn eller? :)

Det måste vara Ténren han kollade på, de "vanliga" modellerna är mycket snyggare.
Många MC-bud använder sig av XT660R, det är ett gott betyg.
Dessutom är det en av de billagste (nya) hojjarna i den klassen, har 5 års garanti, 1000 milaservice mm.
Kolla den helsvarta, den kom ny 08, den är kanonsnygg.

Bmw G650 Xchallenge
Bmw G650 Xmoto
Bmw G650 Xcountry

Jag har själv en Xchallenge och är hur nöjd som helst, första servicen efter 100mil och därefter med 1000mils intervaller. Förbrukningen ligger runt nätta 0,37 liter milen för mig.

Jag har en Aprilia Pegaso som jag trivs bra med. Fantastiskt lättkörd i stan bland mycket trafik och går även att åka motorväg med.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!