Yamaha XT 660 X?!

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
S1000R, -2025
Kan en så´n va nåt o ha?! Jag VET, det är ingen äkta SM, men kanske ett bra alternativ om man vill ha något med SM-karaktär att pendla till och från jobbet med, lite krokåkning, osv..? Dessutom lär man inte behöva serva i tid och otid...

Vad tror ni?! Såga hojen eller höj den till skyarna!!

Fräck är den i alla fall IMHO.. :drool

Tror faktiskt den kan vara en relativt bekväm city-pendlar-hoj.

Den kommer säkert vara relativt slitstark oxå så den kan nog vara "trevlig".

Sen att jag inte kör hoj för att det ska vara "trevligt" är en annan sak... Det ska vara SKITKUL! :D

/Lucky9

Svårt att säga :va Jag tror nog att den kommer att bli ganska så bra, pendla lär ju inte vara några problem och kollar man på effekt siffrona så borde det ju gå att göra en och annan wheele med den också :crash Fast den kommer nog inte att bli jätte kul. Jag har faktiskt också tittat lite på den och det enda som kommer att fälla mitt avgörande om hur kul den kommer att vara är en provkörning till våren :banana

bebbe skrev:
Svårt att säga :va Jag tror nog att den kommer att bli ganska så bra, pendla lär ju inte vara några problem och kollar man på effekt siffrona så borde det ju gå att göra en och annan wheele med den också :crash Fast den kommer nog inte att bli jätte kul. Jag har faktiskt också tittat lite på den och det enda som kommer att fälla mitt avgörande om hur kul den kommer att vara är en provkörning till våren :banana

Lite piggare än en gammal XT, lika pålitlig men med tuffare utseende. Går garanterat att leka med men det är ju defenitivt ingen extremmotard.

Det enda riktigt korkade är att grenrören är dragna under motorn, vilket gör terrängkörning ganska osmart.
Sen är den rätt tung också, precis som sin föregångare.

Den väger ju for fan Bly!!!

165kg torr!! Som en sporthoj fast med 1/3 av kraften. :tummenner

Den går fete bort imho.

PutteLiten skrev:
Den väger ju for fan Bly!!!

165kg torr!! Som en sporthoj fast med 1/3 av kraften. :tummenner

Den går fete bort imho.

Men så kan man ju köra året runt å andra sidan.

Gustav1 skrev:
Men så kan man ju köra året runt å andra sidan.

Kan man med min XR som väger 129 kg oxå :) :hej

17pållar mer och 36kg mindre... :rofl

- Yamaha :fatta! gå hem och gör om läxan....

PutteLiten skrev:

Japp, så ÄR det! :7peta
Hade själv en TT:R (samma trötta spis som i denna hoj) tidigare men har nu bytt till en XR650R.
Det går inte att beskriva vilken skillnad det är mellan hojarna :Bugar
Yamaha är suckers i offroad/motard-segmentet. That's it! :3freak

XXXXX skrev:
Japp, så ÄR det! :7peta
Hade själv en TT:R (samma trötta spis som i denna hoj) tidigare men har nu bytt till en XR650R.
Det går inte att beskriva vilken skillnad det är mellan hojarna :Bugar
Yamaha är suckers i offroad/motard-segmentet. That's it! :3freak

WORD :fakta

:hihi

PutteLiten skrev:

Jäss, det klart att det går. Men inte lika billigt.

Joker skrev:
Det gör inget, Yamaha äger ändå! :D

Äger vad då???
Missförstå mig inte nu... :rolleyes:
Jag har ju en till Yama men vad det gäller offroad/motard så är märket ytterligt svagt... :fatta! Det måste även du erkänna.
Jag är mer förbannad på Yamaha's oförmåga att få fram en hyfsad motard-hoj än jag är glad över konkurrenternas hojar.... :arsele

Nu skall vi nog komma ihåg att inte den nya hojen är tänkt att konkurera med tex XR 650 eller för den delen någon utav KTM erna. Hojen är ju byggd för att hålla och inte behövas serva i tid och otid, det är en bruks hoj med lite kul motard stuk. Att jämnföra den med tex en XR 650 är ju löjligt. Sedan så är det INTE samma spis som i TTr en, denna är vattenkyld och på och på 658 kubik med bränsle insprutning. Det med insprutningen skall ni se kommer att göra underverk på hojen, bara kolla på Bmw:s dakar tex, tung få kusar men registret gör att den blir skit kul att köra :fakta Nej de enda direkta konkurenterna som hojen har idag är väll just hojar som tex Suzuki Freewind och Bmw:s funduro, sedan givetvis de gamla bruks offrodarna från tex Yamaha och där kommer den att regera :fakta

Ps. En TTr skall jämnföras med en gammal Xr 600, visserligen så vinner Hondan nog där med men nu blir det i varjefall lite mer rättvist. Annars är det ju som att jämnföra en Volvo 240 med en S60R :p

bebbe skrev:
Nu skall vi nog komma ihåg att inte den nya hojen är tänkt att konkurera med tex XR 650 eller för den delen någon utav KTM erna. Hojen är ju byggd för att hålla och inte behövas serva i tid och otid, det är en bruks hoj med lite kul motard stuk. Att jämnföra den med tex en XR 650 är ju löjligt. Sedan så är det INTE samma spis som i TTr en, denna är vattenkyld och på och på 658 kubik med bränsle insprutning. Det med insprutningen skall ni se kommer att göra underverk på hojen, bara kolla på Bmw:s dakar tex, tung få kusar men registret gör att den blir skit kul att köra :fakta Nej de enda direkta konkurenterna som hojen har idag är väll just hojar som tex Suzuki Freewind och Bmw:s funduro, sedan givetvis de gamla bruks offrodarna från tex Yamaha och där kommer den att regera :fakta

Ps. En TTr skall jämnföras med en gammal Xr 600, visserligen så vinner Hondan nog där med men nu blir det i varjefall lite mer rättvist. Annars är det ju som att jämnföra en Volvo 240 med en S60R :p

Vi jämförde väll inte så där, han sa att den var bra för man kunde köra den året runt, och då sa jag (i princip) att man inte behöver ha en skithoj för att kunna köra året runt. :hihi

Men, visst, att jämföra en Yamaha "off-road" med en riktig off-road är ju som att jämföra Kattguld och Guld... :lol

PutteLiten skrev:
Vi jämförde väll inte så där, han sa att den var bra för man kunde köra den året runt, och då sa jag (i princip) att man inte behöver ha en skithoj för att kunna köra året runt. :hihi

Men, visst, att jämföra en Yamaha "off-road" med en riktig off-road är ju som att jämföra Kattguld och Guld... :lol

XT rimmar dåligt med skithoj tycker jag. :gnissla

Kör man Suzuki och Honda måste man ju ta tillfället i akt och kasta lite skit på Yamaha... :rofl :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park