Yamaha XT 660 blinkande varningslampa för kylvätska???

Fredrik79

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
Yamaha xt660x
Var ute körde i goda ro och plötsligt börgade kylvätskelampan blinka till en gång och motorn hostade till . körde en bit till som vanligt som inget hade hänt och då plötsligt blinkade lampan konstant och motorn dog, jag slog av tändningen och vred om igen men då var lampan släckt och motorn var inte specielt varm, jag kollade expanstions kärlet men där fanns det vatten och inget hade läckt ut. jag provar då att starta igen och den går på tomgång jätte bra men så fort man lägger i en växel och kör sakta fram så börgar den blinka till och dör . det verkar som i gaspådrag så börgar den blinka och hostar till och dör.

Last edited:
kolla så du inte har luft i systemen lossa höger sido kåpa (kylar vingen o kolla) lokalisera givaren till temp ja minns inte vart den sitter men det finns en xt660x pdf manual o ladda ner ev i xt660 tråden

ja fick då aldrig min o blinka :) nogonsinn fast det va as varmt på sommaren så kolla hur dina kablar ser ut till givare mm.

Lycka till

//Robin

Nu har jag hittat felet. jag tog bort kontakten till tempgivaren och då gick den som vanligt, så jag satt tillbaka den och den gick lika bra när jag startade den igen. det måste ha varit något glapp. tack för alla svar

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!