Yamaha XS400 SE Bobberprojekt

:) japp, har redan börjat min mentala förberedelse inför pinan det kommer bli att köra den. Jag har inte tagit någon hänsyn till komfort och ergonomi, inte det som är grejen med den helt enkelt. Vi får se om jag kommer ångra mej...

Har förresten en fråga angående alla reglage för blink, hel/halvljus, dödarknapp mm. Måste man ha dem nära till hands på styret enligt besiktningsreglerna? finns det olika regler för hur gammal hojen är? Har kollat runt lite på nätet men inte hittat nått. Vill nämligen få bort så mkt som möjligt från styret...

Jag håller själv på med ett liknande bygge, jag hängde mycket här innan när jag gick i planer för A1 kort men "sadlade" om mitt motorcykelintresse. Du har bockat ett styre ifrån en bit rakt rör eller? Vart fick du i så fall tag på röret? (7/8"?)

Har förresten en fråga angående alla reglage för blink, hel/halvljus, dödarknapp mm. Måste man ha dem nära till hands på styret enligt besiktningsreglerna? finns det olika regler för hur gammal hojen är? Har kollat runt lite på nätet men inte hittat nått. Vill nämligen få bort så mkt som möjligt från styret...

Blinkers skall du nog ha lätt tillgängligt.
Resten tror jag inte spelar någon roll.

Hel/halvljus vill jag ha på fotomkopplare.

Vart hör man sig om efter dessa regler förresten? Går det att ringa o bomba SFRO för sådana frågor eller dom bara hänvisar en till bygghandboken?

Jag köpte ett 22mm stålrör på Woody bygghandel. Fyllde med sand, korkade igen, värmde med gassvetsen o böjde. Lätt som en plätt!

Är det nån som har gått igenom besiktningen med endast blinkers på styret eller liknande?

Jag har för mig att jag frågade SFRO i Norrköping om jag kunde ha hel/halvljus i lykthuset o det tyckte han inte var världens bästa idé men det verkade inte förbjudet.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick