Yamaha XJ6-Tråden

Jag har en Svart xj6 :a som jag ska sälja pga ändrade planer. Köpt på oves motor i oloström förra året. Den är i nyskick o gått ca 300 mil, servad vid 100 mil, Jag är enda ägaren (har kört in den precis som den ska köras in, lugnt och försiktigt), allt är som det ska, inga konstigheter, tar emot och sälja den men är tvungen!
priset ligger på 59 000, nypris för 10:orna är 74000:-
hojjen finns i blekinge (sölvesborg).
MVH André 0709104945

intresserad. är hojjen kvar?
 
Måste som alla andra, stolt dela med mig av uppdateringar :)

I väntan på vår och den kommande provkörningen av nyligen inköpta xj 6:an, så blir det till att hålla sig inne i garaget o finlira. Slet bort gamla skiten som höll regplåten, köpte nytt på biltema, egen plåt och originalblinkers återmonterade. Resultatet i bildbevis:



Tack Gnutten! Klockren lösning :banana
 

Bifogat

  • 20100309812.jpg
    20100309812.jpg
    231.5 KB · Visningar: 210
  • 20100309814.jpg
    20100309814.jpg
    242.5 KB · Visningar: 220
  • 20100309820.jpg
    20100309820.jpg
    239.4 KB · Visningar: 287
  • 20100309818.jpg
    20100309818.jpg
    242.8 KB · Visningar: 297
Måste som alla andra, stolt dela med mig av uppdateringar :)

I väntan på vår och den kommande provkörningen av nyligen inköpta xj 6:an, så blir det till att hålla sig inne i garaget o finlira. Slet bort gamla skiten som höll regplåten, köpte nytt på biltema, egen plåt och originalblinkers återmonterade. Resultatet i bildbevis:



Tack Gnutten! Klockren lösning :banana

Snyggt blev de :tummenupp
 
Måste som alla andra, stolt dela med mig av uppdateringar :)

I väntan på vår och den kommande provkörningen av nyligen inköpta xj 6:an, så blir det till att hålla sig inne i garaget o finlira. Slet bort gamla skiten som höll regplåten, köpte nytt på biltema, egen plåt och originalblinkers återmonterade. Resultatet i bildbevis:



Tack Gnutten! Klockren lösning :banana

Kanon :tummenupp
Se när polisen stannar dig pga dålig vinkling på skylten så böjer du bara ner den lite! :D

Glöm inte reflexen bara, lyckades sätta den emellan bakljuset & skylten en sån där liten avlång mcreflex.
 
Kanon :tummenupp
Se när polisen stannar dig pga dålig vinkling på skylten så böjer du bara ner den lite! :D

Glöm inte reflexen bara, lyckades sätta den emellan bakljuset & skylten en sån där liten avlång mcreflex.


Då har jag provat att visa upp den för polisen då. Inte ett ljud om vare sig saknad skyltbelysning och reflex eller för kraftigt vinklad skylt :arsele

Mätaren visar nu 6 mil efter premiärturen i lördags, ca 9 grader, sol och snöfritt på vägarna, blev ju bara tvungen!!
Inkluderat en poliskontroll.
Konstaplarna var iaf snälla och berättade att man var tvungen att betala skatt för hojen om man ville köra den på vägarna. Ska betala in den idag :)

NU måste våren komma!!!
 
Halloj!

Var i går ner till Höör (en tripp på ca 120 mil för mej...) och hämtade en svart XJ6 -09.

Är det nån som kan ge en vettig kommentar ang "strypningen" som det pratas om?

Är det så enkelt som en sån gasvirestopp? Eller är dom verkligen elektroniskt strypta oxå? Tex annan TPS , annan data i box mm mm?

/ Stoppsladd
 
Last edited:
Tveksam till det där med trottelstoppet...
Har kollat lite på min hoj nu och om jag böjer bort den bit som själva rullen går mot så kommer ju rullen/ spjället att överstiga lodrät vinkel?
Om man utgår från att tomgång är 180grader och fullt 90grader på spjällets läge så känns det ju onödigt om man "övervinklar" spjället? Dvs att man börjar gå mot 80grader igen efter att man passerat 90.
Är det möjligt?

Måste nog ta bort luftburken och kolla riktigt. Om det är jag som börjar bli yr eller??:confused:

"Edit"
Finns inget som stoppar gasen på min.
När man gasar fullt står spjällen rakt sånär som på nån grad. Så några 20hk lär man ju inte hämta där iaf....
 
Last edited:
Halloj!

Var i går ner till Höör (en tripp på ca 120 mil för mej...) och hämtade en svart XJ6 -09.

Är det nån som kan ge en vettig kommentar ang "strypningen" som det pratas om?

Är det så enkelt som en sån gasvirestopp? Eller är dom verkligen elektroniskt strypta oxå? Tex annan TPS , annan data i box mm mm?

/ Stoppsladd

Enligt Yamaha Center så ska dem inte vara strypta på något sätt...
 
Enligt Yamaha Center så ska dem inte vara strypta på något sätt...


Okej. Ville bara själv få bekräftat ang "trottelstoppet".

Verkar vara olika nummer på topp, trottelhusen, insugsgummin, ventiler mm mm. Så XJ,n är nog helt enkelt en klenare maskin.

Som du säger den är inte strypt, den är byggd såhär.
Crap....
 
Svarar väl mej själv här igen då...

FZ6:an har 36mm spjällhus
XJ6:an har 32mm spjällhus

Ventilerna är dock samma men portningen av insugskanalen har gjorts mindre.
Samt att kammarna är annorlunda.

Så alla som jagar dom där 98hästarna som dom tidigare FZ6 åkarna med 78hk modellen fick kan så att säga "hold your horses"....

Det är en hel del ändringar som skall göras för att få tag i dom altså.

Men enligt en amerikansk sida så skulle dom ha bänkat en XJ6 (FZ6R) på 84 bakhjulshästar. men vissa bänkar visar ju fel.
 
Då har man gått och beställt sig en XJ6a! =)

Bara att hoppas på bra väder i sommar nu! :cool:
 
Öppnat upp luftburk -check!
Justerat upp c1, c2 - check!
Justerat in trottlarnas läge vid fullgas - check!
Pumpat däcken - check!
Rivit av backspeglar - check!
Rivit av läppen bak - check!
Premiäråkt - check!

Bra bromsar och bra balans i hojen.
Dock något för slö för min smak men jag ska ge den en chans denna säsong iaf.
Toppade ungefär (enl mätare) 200+ på ett avspärrat område.....
med en 98kg tung gubbe på.
Väldigt tätstegad låda. Nästan för tätstegad, lite crosskänsla när man piper iväg.

Men kul var det! :banana

Nästa steg blir att snickra system.
Nån som vet om R6:ans/ alt FZ6:ans grenrör skulle gå att få dit eller blir det för nära vätskebehållaren till kylsystemet?.

Nån som har ett gren liggandes får gärna mäta avståndet från anslutningen mot cylindrarna och ut till centrum på första kröken.

Ja just ja.
Försäkringen gick på hel/ helår 2980kr hos bilsport MC. IF skulle ha 2200kr / månaden
 
Last edited:
Öppnat upp luftburk -check!
Justerat upp c1, c2 - check!
Justerat in trottlarnas läge vid fullgas - check!
Pumpat däcken - check!
Rivit av backspeglar - check!
Rivit av läppen bak - check!
Premiäråkt - check!

Bra bromsar och bra balans i hojen.
Dock något för slö för min smak men jag ska ge den en chans denna säsong iaf.
Toppade ungefär (enl mätare) 200+ på ett avspärrat område.....
med en 98kg tung gubbe på.
Väldigt tätstegad låda. Nästan för tätstegad, lite crosskänsla när man piper iväg.

Men kul var det! :banana

Nästa steg blir att snickra system.
Nån som vet om R6:ans/ alt FZ6:ans grenrör skulle gå att få dit eller blir det för nära vätskebehållaren till kylsystemet?.

Nån som har ett gren liggandes får gärna mäta avståndet från anslutningen mot cylindrarna och ut till centrum på första kröken.

Ja just ja.
Försäkringen gick på hel/ helår 2980kr hos bilsport MC. IF skulle ha 2200kr / månaden

läste på nått forum att 03:ans r6 kröken ska passa på xj6:an
 
läste på nått forum att 03:ans r6 kröken ska passa på xj6:an

Okej.
Då borde det funka med 03-05 då. För sen kom väl den nyare modellen om jag inte kommer ihåg fel?

Tror jag ska leta reda på nåt sånt beggat isf istället för att köpa helsystem. Och sedan svetsa om under och sätta ett slip on ala mini modell alternativt få tag på nåt som något vurpat med och som man kan kapa ned till rätt längd.

Men jag får se hur jag gör. Är lite sugen på Two brother systemet. Verkar vara grymt sound i det och inte allt för mycket slant från USA om man kollar på e-bay. (kostar ca 10000 i sverige...) har sett för 780$.

Blev föresten en tur på ca 15 mil i dag.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top