Yamaha XJ 900 Diversion - Finns det hopp?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Tänkte ta hjälp av eliten med mitt problem. Jag ska just ta körkort för tung mc och har bara uppkörningen kvar. Saken är den att det blir väldigt dyrt att köra körskola hela tiden och eftersom jag har privat handladare att tillgå tänkte jag istället köpa en hoj att nöta på.

Jag har fått möjlighet att köpa en Yamaha XJ 900 Diversion -2001 till riktigt bra pris men dom ser så hemskt tråkiga ut! Så till frågan: har något orkat lägga energi på en sån här hoj förr? Och hur blev den eller vad anser ni att man skulle göra för att få den lite sportigare utan att lägga ner allt för mkt pengar på den? Går det att ta bort kåpan och göra nåt mer Hornet/Bandit liknande av den eller funkar inte det?

En följdfråga när jag ändå är igång, hur mkt lägre i pris kan man anse att en importhoj ligger jämt emot en svensksåld om skick och miltal är lika?
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Hopp finns alltid :hihi Låter vettigt m lite lugnare hoj som första tung mc, om man int gasat allt för mycke förr.

Går säkert o byta t crossstyre ect. :tuttar Går nog o trycka dit andra lysen osv med!

Priser, jämför m andra hojar som int e import & lägg Dig några lappar lägre...personligen bryr jag mig int ett dugg, utan kollar cykeln sj & avgör innan köp..ta d lugnt & lycka till! :tummenupp
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hoztic skrev:
2160968 Skippa XJ900! Dom ser ju som sagt gräsliga ut, och har inga vidare vägegenskaper, svampiga å danna! Du kommer att trötta på den väldigt fort! :(

Jao, det är väl där skon klämmer. Saken i det fallet skulle vara att jag skaffar den endast för att den kommer vara bra att öva på och när jag väl har kortet säljer jag den rätt omgående och gör en bra äffär på den. Det är därför jag undrar över prisläget på importhojar! Den är importerad men jag skulle få köpa den för 45000kr och priset kanske kan bli ännu lägre (dom på blocket kostar mellan 60-70kkr). Med det bör man ju knappast förlora på det hur det än blir! :hihi
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Verkar inte vara så många som tagit sig an en XJ900.. Anar att det inte går att göra så mkt av den!
 

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SP1
Köp ingen hoj som du inte gillar.. Du kommer bara vilja byta direkt! Lägg några extra lappar om du kan. Tänkte rekomendera en 600, men den får man ju inte köra upp på.
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hade bara tänkt köpa den pga att den är billig och att den är perfekt att ta kortet på, kommer kunna spara många tusenlappar från körskolan genom att träna med min pappa och sen sälja den för en annan.
 

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
infectious skrev:
2164418 Verkar inte vara så många som tagit sig an en XJ900.. Anar att det inte går att göra så mkt av den!
Har du inte kollat killen som gör caféräser av en dr800? Så snygg som den blir tror jag man kan få vad som helst att bli bra om man bara har tid och ork (kanske lite kunskap också). Men jag tror trådskaparen har en bra idé om att vänja sig/lära sig på en lugn hoj och sedan byta upp sig, han kan ju förmodligen gå plus på affären, så jag säger go for it... (om nu någon skulle bry sig om vad lilla jag tycker...)
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top