Yamaha XJ 600 goes cafe

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Med lite väldsam kärlek löser man allt :)
JA, hur du ska ta hem pärlan, om den nu ska hem, det avgör du, men behöver du hjälp på nåt vis, så säg till :)
OM inte annat så får vi väl tillverka en schysst cafetank till den i vinter?
Vi får at den däringa fikan snart... har du flyttat in än i det nya?

Mina fantasier går åt tracker/bobber hållet. Fast x75 replika hade vart tungt.. får spåna lite. Ikväll blir det tungt meck men häng med kl 6 på torsdag! Är numera majbo ja..
Edit: det börjar urarta detta... kan få med en komplett nerplockad reservdelshoj med tre extra motorer för en tusing..! Får jag hela klabbet för 7-8000 slår jag nog fanimej till..
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Händer det något eller glider du bara runt med kråmsläden och fikar?:7peta
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Händer det något eller glider du bara runt med kråmsläden och fikar?:7peta

Tjenare R
Både och :)
Cromis skulle behöva en sannering, står orörd i garaget. Sålde av Trajjan och köpte mig en Yamma 600 thundercat. Lite moppe varning när man vart van vid draget på Trajjan, men å andra sidan 100 ggr smidigare i stadstrafiken, så glidarn fyller ingen funktion längre... (läste din kommentar i Kawas tråd, och insåg attdet är dags att sälja av den (eller möjligtvis bygga nåt på den...?))
Håller på att googla på lite olika hojjar nu, VTR 1000, TL 1000S, Ducce ST4, Trajja Sprint ST eller om man ska ha en 4cyl, så storebrortill den jag köpte, en Yamma Thunderace.
Vill ha en smidig hoj men gott om pulver och bra skjutsmöjligheter (är ju singel :))

Och själv då, filar i garaget eller bara chillar o njuter av att det för en gång skull är SOMMAR o varmt o gott o man kan köra hoj så mycket man vill?
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tjenare R
Både och :)
Cromis skulle behöva en sannering, står orörd i garaget. Sålde av Trajjan och köpte mig en Yamma 600 thundercat. Lite moppe varning när man vart van vid draget på Trajjan, men å andra sidan 100 ggr smidigare i stadstrafiken, så glidarn fyller ingen funktion längre... (läste din kommentar i Kawas tråd, och insåg attdet är dags att sälja av den (eller möjligtvis bygga nåt på den...?))
Håller på att googla på lite olika hojjar nu, VTR 1000, TL 1000S, Ducce ST4, Trajja Sprint ST eller om man ska ha en 4cyl, så storebrortill den jag köpte, en Yamma Thunderace.
Vill ha en smidig hoj men gott om pulver och bra skjutsmöjligheter (är ju singel :))

Och själv då, filar i garaget eller bara chillar o njuter av att det för en gång skull är SOMMAR o varmt o gott o man kan köra hoj så mycket man vill?

Låter inte fel! Jag hade gärna vatt ute och kört men så blir det inte denna säsongen dock. Jag planerar flytt till hösten, kom in på designutbildning i Nybro. Ska försöka hitta ett garage där upp och ta med mig allt mitt "skräp". Men det positiva med att fylla 25 på måndag är att jag även blir berättigad till extra pengar (lån) från CSN, 440:-/vecka så det är en del som kan täcka upp lite extra utgifter. Med den räntan känns det som att det kan vara värt det.:lyxfällannästasmiley

Vad gäller hoj så har jag varit inne på VTR1000. Provsatt en för några år sen och redan där kändes det som en just hoj. Duccen är inte fel heller, snygga hojar och härligt ljud.

Snart ska jag dra från en värm lägenhet till svärföräldrarnas hus, med pool, och försöka njuta av sommaren trots en sambo med lunginflammation.

Ha det gott mannen så hörs vi!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nybro... jag som hade hoppats du skulle hamna i Götet så vi kunde piskat varann IRL :)
Ang hoj så dök det upp en SV 1000 som jag ska kolla in lite närmare, har ingen susning om den passar mitt arsle, men absolut ögat; http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_SV1000S_48341573.htm?sa=1

Jamen, då kör jag för dig med :) Snart 300 mil på dundercatten, grymt skön possörhoj, dock ungefär lika väderbiten som en annan, så vi funkar bra ihop.

En sommarhälsning från nån väg nånstans i vårt avlånga land...

PZ 2013 small sv.jpg

Och så veckans badpojk :D

Patrik Vvik 2013 small.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tjena Zäta-mannen !

Det räcker med hojjar nu...inte köpa fler :)
Är du ute på turné o har vägarna förbi Halmstad så sätter jag på kaffe.

Rally...Nybro :D
Jobbade där ett år och det bästa minnet jag har var i bilen på väg hem :hihi
Skämt å sido, där finns billigt boende och sveriges bästa kebab..fina fiskeställen och mycket folk som mekar.
Det blir bra ska du se...hoppas studierna flyter på så jag kan anställa dig som min privata chefsdesigner.

Rocka på killar, snart drar vi (utom Rally då) igång vinkelsliparna igen..

Skickar en hälsning från Lappland

20130731_195642.jpg
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Rocka på killar, snart drar vi (utom Rally då) igång vinkelsliparna igen..

Precis, åk mer Zäta!
Men du måste som sagt bli klar med XJn också ;)

Precis, men ingen vinkelslip, jag har en motor som suger i sig olja, så det blir att riva ner och renovera i vinter för min del! Tur man köpt en plastraket att åka på under tiden!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lovar högtidligt att hetsa zätaponken till stordåd nu när vi blivit garragegrannar! :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kawa, kan man få för många :va
Ser ut som du är på ett schysst ställe, lite sugen på att plocka fram spöt själv...
Pga ekonomin så tänkte jag kränga de 2 jag har...
En Yamaha Dragstar 650 - bobberämne kanske??
En Yamaha 600 ThunderCat, en riktig milslukare som är snällt mot arslet :)
Båda blir billiga med spår av användning :)

Broberg, nu när Twin äntligen mösat sig in i värmen så får jag väl inte en lugn stund i höst...
Om det blir att leka med vinkelslipen återstår att se... men förhoppningsvis så :)

Twin, säger bara GÖÖÖTTTTT (bättre garagegranne än David får man leta efter) :tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu får du komma tillbaks o kolla på alla porriga grejer jag byggt..!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1376000311650.jpg
    uploadfromtaptalk1376000311650.jpg
    54.1 KB · Visningar: 238

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
En obehaglig upptäckt...
Det finns en hel del likheter mellan mig o Twin, vi ger oss båda på det mesta med liv o lust... men av nån anledning verkar Twins grejer bli både bra och färdiga .... :va
Kan bara konstatera att pipan både ser ut och låter fantastiskt :tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En obehaglig upptäckt...
Det finns en hel del likheter mellan mig o Twin, vi ger oss båda på det mesta med liv o lust... men av nån anledning verkar Twins grejer bli både bra och färdiga .... :va
Kan bara konstatera att pipan både ser ut och låter fantastiskt :tummenupp

Ah. Jag jobbar ju med metall dagarna i ända. Börjar vänja mig vid att få till det..
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Såg dig med skjuts igår strax efter vi snackat, vid handelshögskolan, sprängkullegatan. Den lät gött och som den gick bra på låga varv?
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja...ni är lika galna båda två :D

Hur fick du till "struten" ? Är det valsat...humm...

Måste säga att det börjar suga i mc-tarmen igen...några veckor till sedan bygger jag hoj igen :yoparty
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja...ni är lika galna båda två :D

Hur fick du till "struten" ? Är det valsat...humm...

Måste säga att det börjar suga i mc-tarmen igen...några veckor till sedan bygger jag hoj igen :yoparty

Rullade 'som vanligt' för hand över en rörbit med en gummiklubba lite lagom våldsamt. Tar bara 20 ggr så lång tid!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjenare Kawa!
Jamen visst börjar det att dra ihop sig?
Knåpade faktiskt på min i några minuter häromkvällen. Sen kan det säkert bli en del mer eller mindre genomtänkta idder man drar igång nu när Twin är granne i garaget.
Blev ju också svårt sugen på en hemrullad pipa när jag kikat på hans, finnishen på plåtjobbet är grymt!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top