Yamaha XJ 600 goes cafe

pm,a address så skickar jag en bit med brev på posten.

Tackar tackar!

Jag återkommer ang nät :tummenupp

Blev en snabb sväng ikväll (är ju redan hemma :) )
Mest småskit, justerade de främre infästningarna till tanken samt svetsade dit ett bakre stag som kommer att vila på ramrören och en bult ner i gamla tankfästet i ramen, smick smack pommac :)
Ska nog göra en provtryckning till av tanken nu när jag varit på och bankat och svetsat en hel del....

Fick en ide ang sidorna på tanken, de blev ju inte riktigt som jag eg tänkt, så jag funderar på att fästa en mässingsplåt i den halvmåneformade delen av tanksidan... vad tror ni om det mina herrar??

Kan inte se det framför mig, men inlägg är lite risky.
Får du till det superproffsigt så blir det :Bugar
Men blir det lite så där så finns riksen för :zpy

Personligen gillar jag när man skruvar fast mässing med försänkta skruvar...men fan med jobb !
It´s up to you Zed :D

:)
Jag gör kanske ett test om jag får tag på en mässingsplåt så får vi se hur det tar sig.

Känner mig kanske lite dum som inte sa att fogen skulle skrynkla till plåten där.. förutsatte att du visste :) annars kan du ju tennspackla upp en slät yta där och kroma hela tanken? Bara en ide :)

Tjing
Att det slog sig lite är inga problem, som du säger går det ju att spackla. Det är snarare hur sidornas utformning blev, jag knackade ju in dem för att nederkanten stod ut :) och det ser OK ut, men det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt :va och det gör det ju inte alltid för mig :rolleyes:
Ideen med att kroma den är ju iofs inte alls dum, det har jag inte tänkt på...

Om det nu går att kroma på tennspackel?? Dålig koll på den processen om jag ska vara ärlig.. :)

Va ju tvungeb att googla lite ...
kan detta va nåt... kräver dock lite mer arbete än några träpaneler :D

woodie.jpg

Vänta nu...vad fan händer...träinglägg !!??
Att man inte kan släppa er en ända gång innan ni kokar ihop massa nya påhitt...:whip

Det här är fan inte roligt...delade cutsar, mässing och träinlägg !!
Hur fan ska ni reda ut det innan Wheels and Wings...ehh..."tänkte inte på det"....nä, precis...nu är det skärpning som gäller :fatta!

:rofl

Mahogny! Som en fin segelbåt, passar bra i götet.:tungan Eller jakaranda, finns MÅNGA hus med jakaranda-imitation på väggarna i detta landet.:D

Ebenholts med guldtrim tror jag på! Kawa: gör man nåt varje dag hela dan blir man duktig, annars bör man lägga ner ;)

Du har rätt Kawa, tur det är ordning o reda på nån....

En annan fråga... vilken ordning lägger man spackel, grund och slutligen lacken (ja OK, lacken fattar tom jag :D )
Men ska man grunda först (2komp epoxi) eller spackla först, allt är ju plåtrent, faan jag är kass på detta....
Om man skulle klä in hela j-a hojen i fake-grafit-plast istället :va :glömdet

Grunda först! Spackel har dåligt rostskydd.. så har jag fått lära mig.. sen kan det såklart vara fel men lackerare brukar veta

Oki!
Danke Twin.
BTW, behöver du låna verkstan så säg till, du hade ju lite prylar du skulle pyssla med, batterilåda?
Har en del rostfritt, vanlig bonnplåt och en del durkplåt i ganska tjock alu.

Batteriklåda.. har iaf fått batteriet nu så den går att starta.. skulle behöva få upp den på lift o ta av bakhjulet för o få ut lådan. Sen några kvällar för fabricering av låda o skärmfästen.. om man ska va realist.. skärm kanske man ska ta nåt bättre begagnat..