Yamaha xj 500 1981

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vaknat på fel sida? Om jag skriver att jag hittat fler sidor har jag ju uppenbarligen redan använt Google men du trodde att väl att jag inte vet hur Google funkar? eftersom du svarade som du gjorde.
Jag tvivlar på googleförmågan då du inte hittat beskrivningen av 500 och 550 utan frågar här om skillnader.
Men, lycka till!
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
Jag tvivlar på googleförmågan då du inte hittat beskrivningen av 500 och 550 utan frågar här om skillnader.
Men, lycka till!
Tyckte inte att infon jag hittade var tillräcklig. Då är det ju tur att forum som detta finns. Eftersom alla inte är världsmästare i google precis som du.
Dessutom så kanske jag inte är superbra på engelska,jag kanske har dyslexi. Du har ingen aning. Jag har iaf fått veta det jag ville nu.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tyckte inte att infon jag hittade var tillräcklig. Då är det ju tur att forum som detta finns. Eftersom alla inte är världsmästare i google precis som du.
Dessutom så kanske jag inte är superbra på engelska,jag kanske har dyslexi. Du har ingen aning. Jag har iaf fått veta det jag ville nu.
Hej Jocke och välkommen till SportHoj! :tummenupp

Hoppas du kommer att trivas här i framtiden! :krama
Ett bra sätt som ny är att presentera sig i tråden nedan. Då vet de flesta att du är ny här och visar, kanske, lite mer överseende. ;)
Det kan vara lite väl högt till tak ibland kan tyckas men, mestadels, är det på ett vänligt sätt.

Jag är ny - forumet

Är du ny medlem på Sporthoj och vill säga hej? Detta är jättebra för att snabbare komma in i communityt! Berätta lite om ditt tidigare eller kommande MC-åkande! Välkommen!

 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Efter att ha grottat ner mig ganska rejält i XJ400-500-550 så undrar jag var de där självklara uppgifterna om att XJ500 och XJ550 är lika kan Googlas fram. Sökte lite nu och hittade en XJ sida där det fanns en massa teorier om vad en XJ500 egentligen var och de flesta var helt fel. Så enligt mig var Skockens frågor helt relevanta, antagligen är det så att du Skocken har en kompis i mig. Vi kan starta en klubb för illitterata googlesökare eller så kanske vi får gå en kurs, så vi inte ska bli idiotförklarade av de som kan bättre.
Eller så får vi bara acceptera att det är högt i tak men på ett vänligt sätt.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Efter att ha grottat ner mig ganska rejält i XJ400-500-550 så undrar jag var de där självklara uppgifterna om att XJ500 och XJ550 är lika kan Googlas fram. Sökte lite nu och hittade en XJ sida där det fanns en massa teorier om vad en XJ500 egentligen var och de flesta var helt fel. Så enligt mig var Skockens frågor helt relevanta, antagligen är det så att du Skocken har en kompis i mig. Vi kan starta en klubb för illitterata googlesökare eller så kanske vi får gå en kurs, så vi inte ska bli idiotförklarade av de som kan bättre.
Eller så får vi bara acceptera att det är högt i tak men på ett vänligt sätt.
Det jag reste ragg mot var att mitt tips avfärdades med som att jag borde fattat att TS hittat just den länken själv.
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
Jag blev sur för jag tyckte det var uppenbart att jag redan googlat och att jag blev dumförlarad för att inte förstå Google. Men det är glömt nu och jag är jätteglad för alla tips som jag fått.

Jag har beställt oljefilter och luftfilter. Köpa olja imorgon sen byta dessa ?
En av mina handledare blev godkänd så nu kan vi ut och åka snart ?
Nu är jag mest irriterad över att alla som är som jag lite tjocka har handlat upp alla vettiga kevlar jeans. Japp jag har gogglat maaaaassor och kollat minst 10 sidor ??Så får bli biltema allväders byxor. Sen är det boots kvar bara ?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Så får bli biltema allväders byxor. Sen är det boots kvar bara ?
När du fått OK av inspektören och lappen i handen är det bara att göra... som du vill. Jag kör med en väldigt icke-PK utrustning. Allt i svart. Tunna arbetsbyxor, nätskor från Echo, korvätarhjälm, bomberjacka och Held kängruhandskar. Boots, ryggskydd och skinnkläder ligger i skuffen på Firebirden - sedan 15 år tebax.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag blev sur för jag tyckte det var uppenbart att jag redan googlat och att jag blev dumförlarad för att inte förstå Google. Men det är glömt nu och jag är jätteglad för alla tips som jag fått.

Jag har beställt oljefilter och luftfilter. Köpa olja imorgon sen byta dessa ?
En av mina handledare blev godkänd så nu kan vi ut och åka snart ?
Nu är jag mest irriterad över att alla som är som jag lite tjocka har handlat upp alla vettiga kevlar jeans. Japp jag har gogglat maaaaassor och kollat minst 10 sidor ??Så får bli biltema allväders byxor. Sen är det boots kvar bara ?
Lite personlig fråga detta men vad har du för midjemått, jag har ett par nya Kevlarjeans som kanske är 34-34 , och 34 i midjan känns som om det är lite mer. Säljer dessa gärna.
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
När du fått OK av inspektören och lappen i handen är det bara att göra... som du vill. Jag kör med en väldigt icke-PK utrustning. Allt i svart. Tunna arbetsbyxor, nätskor från Echo, korvätarhjälm, bomberjacka och Held kängruhandskar. Boots, ryggskydd och skinnkläder ligger i skuffen på Firebirden - sedan 15 år tebax.
Får se hur jag gör i framtiden hehe
men som sagt till uppkörning är det ju viktigt. Jag är ganska försiktig av mig. Ingen räcer, tror jag. Går ju att köra ihjäl sig på en gammal 500a också ?
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
Lite personlig fråga detta men vad har du för midjemått, jag har ett par nya Kevlarjeans som kanske är 34-34 , och 34 i midjan känns som om det är lite mer. Säljer dessa gärna.
Måste erkänna att även om jag googlat länge så har jag kollat efter fel storlekar. Dock så har jag inte köpt jeans på åratal, och i mina jeans från dressman står det 36/30. Jag trodde att jag hade 46 till 48. Skyller på dåligt minne. Så nu ska jag kolla sidorna igen ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag blev sur för jag tyckte det var uppenbart att jag redan googlat och att jag blev dumförlarad för att inte förstå Google. Men det är glömt nu och jag är jätteglad för alla tips som jag fått.

?
Gott! :tummenupp

Och du ska veta att vi alla, någon gång, blir dumförklarade av någon som även, någon gång, blir dumförklarad... :hihi
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lite läskigt att du kollat vart jag bor men ja ?
Det var Facebook (som jag inte har, blockat i routern) som berättade var Skocken Örbyhus bodde. :hihi Brukar rasta min brorson (som övningskör A på en av mina, gsx600f 84 hk) den där vägen rätt ofta på väg till/från mc-roliga vägar, typ Östervåla, Månkarbo, Vattholma till Alunda och vidare på äventyr. Öster om ån till Gimo är en favorit och sen tvärs över Valö upp till Forsmark och kusten till Ängskär, Vavd, Edvalla till Skärplinge. En av körpolarna brukar bli sjösjuk av de vägarna. Du bor ju mitt i smeten av roliga vägar!
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
Det var Facebook (som jag inte har, blockat i routern) som berättade var Skocken Örbyhus bodde. :hihi Brukar rasta min brorson (som övningskör A på en av mina, gsx600f 84 hk) den där vägen rätt ofta på väg till/från mc-roliga vägar, typ Östervåla, Månkarbo, Vattholma till Alunda och vidare på äventyr. Öster om ån till Gimo är en favorit och sen tvärs över Valö upp till Forsmark och kusten till Ängskär, Vavd, Edvalla till Skärplinge. En av körpolarna brukar bli sjösjuk av de vägarna. Du bor ju mitt i smeten av roliga vägar!
Aha okej ?? Ja eller hur. Jag laddade ner smc appen och där finns ju massa rutter såg jag ??
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
Gott! :tummenupp

Och du ska veta att vi alla, någon gång, blir dumförklarade av någon som även, någon gång, blir dumförklarad... :hihi
Ja så är det absolut. Jag har genom åren lärt mig att inte skriva saker i stundens hetta och att inte ta åt mig allt för mycket. Skulle man skriva det som dyker upp driekt i huvudet skulle man vll blockad direkt haha ?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Vaknat på fel sida? Om jag skriver att jag hittat fler sidor har jag ju uppenbarligen redan använt Google men du trodde att väl att jag inte vet hur Google funkar? eftersom du svarade som du gjorde.
Yamaha delar köper du enklast från Mascot motor, Nässjö.
Krångla inte med England. De har f.ö skjutit sig i bägge fötterna med Brexitpistol!
 

Skocken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2021
Ort
Örbyhus
Hoj
Yamaha xj 500
Yamaha delar köper du enklast från Mascot motor, Nässjö.
Krångla inte med England. De har f.ö skjutit sig i bägge fötterna med Brexitpistol!
Nej uk blir det nog inget från ?? ahaa tack för tipset
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top