Yamaha xj 400 problem med luftintaget?

Niklas007

Ny medlem
Gick med
23 May 2014
Hoj
Yamaha xj 400 82
Jag har en Yamaha 400 och den går starta jätte bra när den är kall och så fort den blir varm dör motorcykeln och då får jag skruva bort en kåpa som sitter över luftfiltret. så fort jag plockar ut dessa grejor så startar motorcykeln direkt. det är väldigt jobbigt att behöva göra detta hela tiden för något är fel. skulle vara väldigt tacksam för svar och tips.

Den får för mycket soppa av någon anledning. Igensatt luftfilter eller chokereglage som hängt sig är väl det som är enklast att kolla. Annars kan det vara div problem med förgasare som otät nålventil, trasig/felställd flottör mm.

Började det plötsligt eller har det kommit smygande?
Hur ser tändstiften ut?

Den får för mycket soppa av någon anledning. Igensatt luftfilter eller chokereglage som hängt sig är väl det som är enklast att kolla. Annars kan det vara div problem med förgasare som otät nålventil, trasig/felställd flottör mm.

Började det plötsligt eller har det kommit smygande?
Hur ser tändstiften ut?

Det började helst plötsligt. Och tändstiften är nya.

Går verkligen choken tillbaka? Låter som att den är på hela tiden. Jag har en likadan fast -83.

Det började helst plötsligt. Och tändstiften är nya.

Men hur ser stiften ut om du skruvar loss dom?
Om alla är lika sotiga så är det inte fel på en individuell förgasare utan något annat.

Men kom det helt plötsligt från en dag till en annan så lutar det verkligen åt choken.

Men hur ser stiften ut om du skruvar loss dom?
Om alla är lika sotiga så är det inte fel på en individuell förgasare utan något annat.

Men kom det helt plötsligt från en dag till en annan så lutar det verkligen åt choken.

Okej ja ska kolla hur stiften är och kolla choken :) tack för svaret.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...