Yamaha WR450F för gubbgrusbus

Jag funderar på samma sak inför nästa säsong.
En kompis hade en motardkittad WR450F för några år sen, han hävdade att det var det roligaste han kört på småvägar, och jag är benägen att hålla med. Täta oljebyten och undvika långa sträckor motorväg var receptet för hans del. Men å andra sidan är det bara en dryg liter olja som skall bytas, och nästan tre liter i en xt660. Knepet är väl att hitta en fin LV-reggad, från -19 är det e-reg som gäller.

Eller så blir det en xr650 ändå…
 
För att inte vem som helst ska kunna köra iväg med den.
 
Ett tändningslås hindrar väl knappast någon tjuv.
Ibland. Min Honda SLR 650 bröt de sönder låset på men kom inte iväg. Jävla klantarslen.

EDIT: Cencurerar mig själv för första gången någonsin. Förklarade hur man snor en hoj enkelt.

Var så jävla sur den dagen. Inte för att tändningslåset var paj men för att det finns så jävla korkade tjuvar. Hur svårt kan det vara?
 
Last edited:
Ibland. Min Honda SLR 650 bröt de sönder låset på men kom inte iväg. Jävla klantarslen.

Var så jävla sur den dagen. Inte för att tändningslåset var paj men för att det finns så jävla korkade tjuvar. Hur svårt kan det vara?

Du kanske borde radera det där andra stycket, vi ska väl inte bidra till att lära upp fler tjuvar. Det är väl bättre att några får förbli klåpare.
 
Jag hade för mig det. Men sen rabbla jag upp några andra saker som måste finnas. Tex bromsljus. Det fanns inte på min e reggad 450
 
Till min Husaberg fick jag med en låda prylar som aldrig varit monterade, men som en polispatrull antagligen skulle sakna om de såg en på vägen.
 
Jag hade för mig det. Men sen rabbla jag upp några andra saker som måste finnas. Tex bromsljus. Det fanns inte på min e reggad 450
Bromsljus ska finnas på e-reggat också men det räcker att det är kopplat till bakbromsen.
 
Hade för en tid sedan en wr450f 2017 gp edition. Gatreg. Styrlås fanns men inget tändningslås.
Köpes helt ny.

Blev stoppad av polisen som gjorde en flygande bes. Åkte på att jag saknade ena spegel.

I reg pappret stod det moto 450. Inte att det var en yamaha.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Bromsljus ska finnas på e-reggat också men det räcker att det är kopplat till bakbromsen.
Det fanns inget bromsljus på min klx 450. Det satt ingen givare varken fram eller bak eller ens en andra kontakt i själva bakljuset. Den hade inte ens helljus fram.
 
Problemet med WR450 är att den inte finns som röd-vit. Eller?
 
Precis, har nog sett den bilden tidigare och den är ju skitsnygg! Men det är ju crossmodellen, fanns även WR:en i de färgerna? Såldes den i Sverige och vilka år? Har tyvärr aldrig sett nån på Blocket, men en fin LV-reggad WR med knullputs skulle va nåt att ha på finhyllan!
 
Precis, har nog sett den bilden tidigare och den är ju skitsnygg! Men det är ju crossmodellen, fanns även WR:en i de färgerna? Såldes den i Sverige och vilka år? Har tyvärr aldrig sett nån på Blocket, men en fin LV-reggad WR med knullputs skulle va nåt att ha på finhyllan!

Vit-röd är ju klassisk Yamaha färger, det finns nog som dekalkit till samtliga årsmodeller. Och WR skiljer sig ju inte mycket från YZF designmässigt.
 
Till WR med aluram(från -07?)finns det plast i olika färg så det är bara att byta om man hellre vill ha helvitt.
 
Vit-röd är ju klassisk Yamaha färger, det finns nog som dekalkit till samtliga årsmodeller. Och WR skiljer sig ju inte mycket från YZF designmässigt.
Visst, röd-vit är ju Yamahas färger, åtminstone fram till 93-95 nån gång. Det optimala är om man kunde hitta oem-plast med den grafiken du länkade till.
 
Visst, röd-vit är ju Yamahas färger, åtminstone fram till 93-95 nån gång. Det optimala är om man kunde hitta oem-plast med den grafiken du länkade till.

Ja, 96 kom första halvblåa, med mörkblå tank, kylarvingar och sadel, sedan fick den även blå framskärm och ram 97. De här två åren var det även en mörkare blå än den blåa kulör dom haft sedan 98.
96 var dessutom det första året som YZ125 inte längre var den slöaste 125an och YZ125an började bli populär i testerna.

Vit(och andra färger) plast finns nog inte som OEM utan bara som eftermarknadsplast. Och samma med dekalerna.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top