Yamaha wr450 i volvo 850!?

• Thread starter Thread starter AP
  • Start date Start date

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Tjenna.

Vad tror ni. Tänkte åka och köpa mig en wr, men hade varit bra att slippa släp. Går det trycka in den bak i min 850 combi om jag tömmer bensin/olja, plockar av hjulen, kanske styret och fäller sätena?

Känns som att det kanske går, om man vill och att det kanske sticker ut lite... hahha

En polare åkte för en bunt år sen till Tyskland för att hämta hem en Mondeo kombi. På vägen hem tänkte han att det verkar dumt att åka hem med en massa outnyttjat lastutrymme så han köpte en XR600 och la i bagaget. Ett par sopsäckar under räckte. Inga hjul och styre såklart men det var allt. 20min efter han kom hem startade vi den och körde dunt på. Vet inte nåt om skillnaderna 850vsMondeo och XRvsWR men det KAN gå :)

Rock on bara, galna planer är de bästa.

PS Samma dåre körde häromåret hem en 525 i en helt ny Mitsubishi Space Star som han lånat av sin svärmor.

Verkar lite tajkon att göra så, du har inte möjlighet att låna en crossställning att sätta på dragkroken. Om du har dragkrok..

Går garanterat, jag har kört Husan i en Ford Scorpio sedan med styret monterat. Behövde inte ens köra med öppen baklucka.

No problemo! Har sett en kille som rev av hjulen på en KX125 och lyckades tråckla ner den i bagaget på en 142:a, halva hojjen hängde iofs. utanför men det gick :tungan Största bekymmret är väl att en hoj utan hjul är väldigt otymplig så muta nån (stark ?)polare att hänga med :D

Nånstans här på sporthoj finns en GSXR eller motsvarande liggandes i en VW Polo. :)

Tog hem från S-holm till Haparanda en zxr9-98 i bagaget på en Merca kombi.

Det går nog bra! Jag har kört en TDR250 i denna bil. Lossade framgaffeln med hjul och la ovanpå resten av hojen. Fick även skjuta fram högerstolen i bilen.

Har även kört en TZR250 100mil liggande på takräcket till en Volvo 245 övertäckt med en pressening för att undvika uppmärksamhet från farbror blå.

Har sett en get i bakluckan på en v70......
Körde bakom en volvo i 50km tittade in genom bakrutan och bäääähhh....en get gav mej det låååånga ögat.
Jag höll på att köra av vägen :-)

en jag känner körde snöskotern i sin gammla 142 ::galen

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form