Yamaha WR 400/426/450

Tänkte köpa mig en 450f 04-05a tips på saker att kolla extra på ? Har hojen några direkta svagheter ? Rekomenderar ni någon annan hoj i samma prisklass ca 30k ? Hur skulle ni beskriva skillnaden hondas 450 och yammas 450 ? För och nackdelar.
 
Hur skilljer sig effekten mellan wr400, 426 och 450??? Sen tycker ja att det ser ut som att tidigare modeller(Sent 90-tal) har en tank som är "högre", den ser fetare ut helt enkelt, passar tanken från en nyare direkt på eller???
 
Testa 45 låg o 170 hög...sommar o när d är varmt kan 160-165 räcka..

jag har yz-cam o Arrow slip-on och sen bänkad...


Tjena!

Jag har ju satt på ett öppet system ( yoshimura compseries) Nu smäller den en del på avslag. vad skall jag göra?

huvud: 172
lågfart: 48

skall jag öka på lågfarten?

ta o pressa ut hela styrpinnen....så kan du lacka om styrkronorna oxå :tuttar
Bara till att knata bort till närmaste mekanisk verkstad...
D gjorde jag :)




Håller på och byter styrlager och brottas nu med problemet att få bort de gamla lagerbanorna från ramen samt det nedre lagret från axeln. Några tips?
Har provat att banka med hammare och mejsel, både med och utan att ha värmt innan, men det sitter fortfarande som berget.
 
Last edited:
Utväxling WR 426

Har nyligen köpt en wr 426:a 01

Vet ni vad det är för originalstorlek på bak/framdrev?
Är det någon som något tips på drevstorlek fram/bak om man ska ut och bränna på grusvägar och köra lite i enduroslingan?
 
hej nån som vet om 5.5 tum bred motardbakfälg får platts på en wr450 08a?
 
Vad är skillnaderna på WR 400/426/450? Vilken är hållbarast? Skulle ni köpa en WR 400 -99 Med rasad topp pga av att en ventil slagit i? Kolv, topp och ventiler måste bytas. Veven vet jag inget om. Vad kostar isf en sådan reparation?
 
Hålla koll på körda timmar?

Står den totala körtiden i displayen på nyare wr eller får man hålla koll på det sj?
 
Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David
 
Vad tror folket om denna?
http://www.blocket.se/vi/18084817.htm?ca=15_s

Är det lätt att få den LV reggad?

Priset på den var trevligt mot plånboken iaf :)

Det viktiga med med endro/Mx hojar är att dom sköts om med regelbundna Oljebyten 10 timmar just ventiler 30 timmar luft filter mm.
Till slut rasar dom om man inte byter kamkedja och kolv och då blir det riktigt dyrt, gammal hoj och sannolikheten för ras öka.

Efter 2008-01-01 så kan du i princip inte regga om en oreggad eller E-reggad cykel till LV-registrerat fordon på något sätt.
 
Har ett jobbigt problem med min 426:a.
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.

Någon som har några tipps?

kan tillägga att det är en 00 yz vi pratar om.
 
Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David

Jag hade det på min en gång, men det hjälpte med tändstiftsbyte. Den var även svår att starta när den stått länge en gång, då tappade jag ur bensinen och hällde i ny, då startade den direkt. :tummenupp
 
Jag hade det på min en gång, men det hjälpte med tändstiftsbyte. Den var även svår att starta när den stått länge en gång, då tappade jag ur bensinen och hällde i ny, då startade den direkt. :tummenupp
Det är så man lagar en WR... byter stift å soppa, sen ära bara att köra vidare. :D
 
Det är så man lagar en WR... byter stift å soppa, sen ära bara att köra vidare. :D

Exakt! :tummenupp
Min har gått ett par varv runt jorden, och halvvägs till månen, och går fan inte sönder alls. Förutom det vanliga, 5:ans drev i växellådan då. :gnissla
 
Har ett jobbigt problem med min 426:a.
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.

Någon som har några tipps?

kan tillägga att det är en 00 yz vi pratar om.

Byt packboxar , vanligt fel på alla hojjar repade juste en drz med detta problem

Problem med 426:an den startar inte har kickat ihjäl benet o foten=) Har bytt tändstift händer inte ett skit! snart gräver ja ner skiten o sår en liten blomma övern. Nån som har haft startproblem med sin FyrahundratjugosexaF?? Mvh David
Kolla så du har tillräkligt spel på ventilerna.
 
Last edited:
Har ett jobbigt problem med min 426:a.
Den läcker vatten när motorn är igång, det kommer från hålet under vattenpumpen. trodde först det var oringen som tätar pumphuset men när jag kikade under så såg jag att det är från det runda (dränerings?)hålet.

Någon som har några tipps?

kan tillägga att det är en 00 yz vi pratar om.


Byt packbox utan att riva motorn!!! jag rev.. extra arbete... kostar 50spänn sen blir hojen som ny!!
 
Back
Top