Yamaha WR 400/426/450

jaha dom har det bra jänkarna, rätta mig om jag har fel nu men behöver man inte 2:confused: eller är ena lika?

jo det är ju 2 kamaxlar, en insugs o en avgas, men man bytar ut avgaskammen mot yz:ans avgaskam. vilket ger ett jävla lyft och en helt ny hoj, den skall tydligen bli lite mindre snäll ;):yoparty
 
Kan man diskutera WR250 2t i denna tråd med?

Insatsen i min ljuddämpare har gått sönder och jag kan inte hitta någonstans där man kan köpa ny. Det är en -97, samma som YZ 250
 
Motorfirmor, bilar eller mc, är generellt ritkigt skabbiga på internet... Telefon eller besök är det som gäller... mycket därför jag köper mina Kawa delar hos en Ducati handlare...
 
Som det stog i en annan tråd, det finns en värld utanför internet, så ring dom vettja (även fast dom borde ha svarat på mailet). :tummenupp

får göra det under skoldagen imorn då. svårt att få tiden bara när man kommer hem typ halv 5 o då har man inte alltid lust att ta tag i saker o ting.
 
Vad tycker ni om Acerbis och Ufos plastkit till wr450? Är de snygga? Ser de ut som original eller har de egen design?
 
Vad tycker ni om Acerbis och Ufos plastkit till wr450? Är de snygga? Ser de ut som original eller har de egen design?
Finns bara till YZ:an och då ser plasten likadan ut. Ska du ha WR-bakskärmen och högra gaffelskyddet (som har fäste för hastighetsmätarvajern på WR:n) så är det endast original som finns. Bakskärmen kostar 650 har jag för mig och gaffelbensskydden kostar inte mkt mer än pirat.
 
Finns bara till YZ:an och då ser plasten likadan ut. Ska du ha WR-bakskärmen och högra gaffelskyddet (som har fäste för hastighetsmätarvajern på WR:n) så är det endast original som finns. Bakskärmen kostar 650 har jag för mig och gaffelbensskydden kostar inte mkt mer än pirat.

Så både ufo och acerbis har samma utseende på kylarvingarna som original? Stod att de passade WR iaf?
Passar gaffelbensskyddet från yz på wr, eller är det olika gafflar?
 
Så både ufo och acerbis har samma utseende på kylarvingarna som original? Stod att de passade WR iaf?
Passar gaffelbensskyddet från yz på wr, eller är det olika gafflar?
Japp, allt passar rakt av men man får fixa lite hål på sidan av bakskärmen eftrsom några fästen till expansionburken går där... lätt som en plätt att fixa. Har handlat ufo och poolisport-plast och då har det sett likadant ut. Vet inte om acerbis plast ser likadan ut men antar att den gör det.
 
Kickstarter är en nyhet för mig det finns 2 chockreglage en svart(kallstart) och en röd(varmstart).
När jag kallstartar(inomhus) utan att ge gas med choken utdragen startar den inte, men däremot startar den utan utdragen choke:va
 
Lägger in en bild notera att jag inte behöver dra ut choken vid kallstarter trots att det rek.

Vad menas med kallstarter eg, inomhus?
 

Bifogat

  • 426.JPG
    426.JPG
    25.7 KB · Visningar: 337
  • 426 2.JPG
    426 2.JPG
    71.9 KB · Visningar: 364
Ja måste använda choke. Verkar vara mycket från hoj till hoj. Min kompis hoj behöver aldrig choke trots den står utomhus.
 
Verkar vara individuellt det där med choke.

Choken funktion är ju att öka bränsle mängden vid startögonblicket.
 
Dags för oljebyte! Bör jag tänka på ngt särskilt då den har oljan i ramen? behöver jag lufta systemet? Var gör man det i så fall? Har för mig ca 1.3liter ska i, stämmer det?
 
Dags för oljebyte! Bör jag tänka på ngt särskilt då den har oljan i ramen? behöver jag lufta systemet? Var gör man det i så fall? Har för mig ca 1.3liter ska i, stämmer det?
1 l vid bara oljebyte, 1,1 om man även byter filter och 1,2 om motorn är helt tom enligt servicebok. En plugg i ramen och under motorn baktill. Påfyllning i påfyllningshålet på motorns vänstra sida. Jag tankade i 1,2 l vare sig jag böt filter eller inte. Ingen fara om det blir för mkt olja efter som den i så fall åker ut genom en överfyllningsslang från ramen.
 
Idag har jag inset att det krävs en hel del för att köra Enduro med 426:an.

Brottningsmatch i skogen i denna terräng :näsblod
 

Bifogat

  • IMG_1070.jpg
    IMG_1070.jpg
    75.9 KB · Visningar: 485
Tjenis, har en polare som ska åka o kolla på e Yamaha WR 400 -01:a. Tänkte fråga lite om det är något speciellt som man ska kolla efter, barnsjukdomar etc. Vad jag vet så ska väl Wr:en vara ganska pålitlig i motorn, eller har jag fel??

Tacksam för svar...
 
Tjenis, har en polare som ska åka o kolla på e Yamaha WR 400 -01:a. Tänkte fråga lite om det är något speciellt som man ska kolla efter, barnsjukdomar etc. Vad jag vet så ska väl Wr:en vara ganska pålitlig i motorn, eller har jag fel??

Tacksam för svar...
Prova 5:ans växel ordentligt så den inte hoppar ur eller låter annorlunda än dom andra växlarna. Kostar nån tusing i materialkostnad att fixa om den är knäpp. Annars är det bara att kolla allt det vanliga.
 
Back
Top