Yamaha Wildstar 1600 drar väldigt mycket, hjälp?

Wallingstam

Snabbast
Gick med
19 Sep 2010
Hoj
Just nu letas det nytt! Tidigare: KTM Superduke 990 - Honda CBR 929 Fireblade - Honda Varadero 125
Tjenare!
Har en yamaha wildstar 1600 med dyna jet kitt som inte går som den ska.

När jag och en bekant åkte en långresa i somras så sög den ihop tanken för mig. Slangen för att suga in luft i tanken hade täppts till så det blev ett vakum som sög ihop tanken istället. Åkte till yamaha center i kiruna där dom fixade till slangen och tryckte ut tanken.

Efter att det blev gjort så att den inte gått nå bra, har dragit väääldigt mycket per mil (drog ca 0.7 innan och nu är det över det dubbla).

Så jag lämnade in bågen på yamaha center i västerås där dom sa att det var nå fel som dom skulle åtgärda, sagt och gjort men den går inte nå bättre för det.. Den är inne igen men med tanke på att dom trodde att det var dåligt med luft i däcken och att det därför var så hög förbrukning förra gången så tvivlar jag på att dom har fixat det nu...

Tacksam för alla svar som kan tänkas vara till nytta!

Hade bra! :)

Har monterat några Dynojet-kit tillsammans med Vance & Hines slash cut-rör på Wildstaren..
Eftersom den har ax-pump, så noterades att den svartrök som fan i starten och gärna blev sur.
Nu minns jag inte om vi tog ur Dynojet-kitet, eller om vi sänkte nålen tills det blev bra, men det är ju snabbt gjort.
Inte mycket till hjälp kanske, men det är vad jag hade.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025