Yamaha Vmax -99

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Hej!
Jag tänkte köpa mig en Yamaha Vmax efter flertalet sporthojar,
och den Vmax jag kollar på har snart gått 4200mil och då är det tydligen dags för Ventilkontroll/justering. Är det någon som vet hur mycket en justering skulle kosta på denna hoj?
Lite avgörande för hur mycket man ska pruta. Jag vill alltså veta lite mellan tummen och pekfingret.. Handlar det om 3000kr eller 10 000kr?

Väldigt tacksam för svar.

Ring å fråga en verkstad (typ mascot i Nässjö) :p men jag skulle nog gissa 4-5 tusen då det är väldigt bökigt att komma åt och få bort toplocken och så är det en V4 :) Vmax är grymt skön hoj för övrigt! och kvaliteten på dom hojjarna är hög

Gå in på Vmax klubbens forum. Där får du alltid ett seriöst bemötande utan flams (som här i bland). Där får du bästa besked. :tummenupp
vmcs.org

Tack för bra svar :)
Jo jag har själv gjort ventilkontroller förrut och visst lite bök är det ju allt.

JoeMax - Ja vilken grym hoj det är. Har haft flertalet sporthojar som R1, CBR, GSXR innan men en V-max känns riktigt go.

väntar på att "nya" maxxen blir överkomlig i pris ...... *dräggel* :Bugar (eller att jag vinner å lotto :rolleyes: )

provkörde förra generationens v-max innan B-kingen (en -00 med ca 3k mil på mätaren med V-boost) .... gick saaatan (tyckte jag då ...det var ju innan b-king :hihi) men satan vad "slingrig" den kändes ...

väntar på att "nya" maxxen blir överkomlig i pris ...... *dräggel* :Bugar (eller att jag vinner å lotto :rolleyes: )

provkörde förra generationens v-max innan B-kingen (en -00 med ca 3k mil på mätaren med V-boost) .... gick saaatan (tyckte jag då ...det var ju innan b-king :hihi) men satan vad "slingrig" den kändes ...

:tummenupp Jo det är bra drag i dem, men att dem skulle vara slingriga eller tendenser till att wobbla som en del skriver har jag ej märkt på de få maxar jag kört.. B-King känns inte heller som en dum hoj :)

märkte inte heller nå vobbel tendenser ... men kändes liksom "slapp" å just "slingrig" ..svårt att beskriva , det kan ju även vart kassa dämpare eller nått på just den jag provade (mycket för att jag inte gillade den känslan att det inte blidde nå köp den gången på den hojjen)

//edit ... föralldel , prova en b-king ... å våga gassa lite jävlar vad man få hålla i sig när varvräknaren ligger över 7k ... å den är stabil somfan även när det svänger (möjligen lite seg när det svänger mycket...men man tar iaf sporthojjarna på rakorna :D )

Last edited:
märkte inte heller nå vobbel tendenser ... men kändes liksom "slapp" å just "slingrig" ..svårt att beskriva , det kan ju även vart kassa dämpare eller nått på just den jag provade (mycket för att jag inte gillade den känslan att det inte blidde nå köp den gången på den hojjen)

//edit ... föralldel , prova en b-king ... å våga gassa lite jävlar vad man få hålla i sig när varvräknaren ligger över 7k ... å den är stabil somfan även när det svänger (möjligen lite seg när det svänger mycket...men man tar iaf sporthojjarna på rakorna :D )

Det skulle jag gärna göra, men nu får det bli en max :)
Hur är sittställningen på en b-king?

sittställning helt ok , jag e runt 1,85 å sitter skönt , lätt framåt "attack" stuk utan att det är tröttsamt , finns gott om plats på sadeln att flytta framåt å bakåt beroende å humör och körsätt

man kan väll beskriva körställning som "modern nakenhojj" :tummenupp

ska eventuellt pröva sänkta fotpinnar för lite rakare benvinkel och bättre kniiiip med låren , men det är rätt lågprio :)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna