Yamaha Virago 125

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Min kompis har nu inhandlat en Virago 125cc den är importerad från Tyskland.. han gav lika mycket för den som en Aprilia Rs ungefär kostar :kocko.. men nu e det så att den går slött typ 80 kmh är det nån som vet vart strypningarna sitter på den?
vet att det är en custom men lite snabbare borde den gå.

Powerade skrev:
Min kompis har nu inhandlat en Virago 125cc den är importerad från Tyskland.. han gav lika mycket för den som en Aprilia Rs ungefär kostar :kocko.. men nu e det så att den går slött typ 80 kmh är det nån som vet vart strypningarna sitter på den?
vet att det är en custom men lite snabbare borde den gå.
Vad jag vet ska den vara starkare än CBR125 så 80 låter ju klent. Tyvär är det inga här på forumet vad jag vet som kör virago. Sen är det alltid lustiga strypningar i tyskland tyvär. :(

I tyskland har dom ju en 80km/h gräns, så den borde vara strypt.. Kolla insuget och avgas, om ni inte hittar nån strypning, gå till en yamahaverkstad och fråga :tummenupp

EDIT: stvafel..

Last edited:
KalleNorton skrev:
I tyskland har dom ju en 80km/h gräns, så den borde vara strypt.. Kolla insuget och avgas, om ni inte hittar nån strypning, gå till en yamaha verkstad och fråga :tummenupp
Kan vara nån elektrisk skit.

Kanske eller inte spelar väl ingen roll. Kolla efter mekaniska strypningar och finns det ingen får ni höra med yamaha

Anton_Ljunghusen skrev:
Kanske eller inte spelar väl ingen roll. Kolla efter mekaniska strypningar och finns det ingen får ni höra med yamaha

Aa... ska ringa till yamaha Imorn.. :banana :) :hihi

Hur går den då? Segar den upp i 80 eller går den kvikt upp o en stannar av o vägrar varva mer? ISF är den förmodligen elektroniskt strypt.

Hmm... jag tror dessvärre att den inte ska gå mera än 80-90km/h. Jag har provkört en Vibrago 250 och den toppade 120 och det va hemlängtan. Jag hade en 535 oxå och den toppade 170 typ. Så 80 låter nog som det ska. Jo jo klart den är strypt men jag tänkte bara säga att det är normalt för alla Vibrago 125or. 90% av gångerna är det bara att byta ut ljuddämparen och byta munstycken i föggen/arna!?!.

Paroxyst skrev:
Hmm... jag tror dessvärre att den inte ska gå mera än 80-90km/h. Jag har provkört en Vibrago 250 och den toppade 120 och det va hemlängtan. Jag hade en 535 oxå och den toppade 170 typ. Så 80 låter nog som det ska. Jo jo klart den är strypt men jag tänkte bara säga att det är normalt för alla Vibrago 125or. 90% av gångerna är det bara att byta ut ljuddämparen och byta munstycken i föggen/arna!?!.
Det låter som rimligt.. dock har jag provat en sådan. kom upp i 110. :rolleyes:

philsson skrev:
Det låter som rimligt.. dock har jag provat en sådan. kom upp i 110. :rolleyes:

kan nog stämma, jag åkte i 100 bakom henne på väg ut till vansö, sen svängde jag ut mot lagnö ( underbaraste grusvägen jag har kört på, förutom Lundavägen ( R.I.P , den vart brutalt mördad av nya motorvägen.).

spectre skrev:
kan nog stämma, jag åkte i 100 bakom henne på väg ut till vansö, sen svängde jag ut mot lagnö ( underbaraste grusvägen jag har kört på, förutom Lundavägen ( R.I.P , den vart brutalt mördad av nya motorvägen.).
Det roliga var ju att jag fick varva den mer i 110 än vad jag varvar min sporthoj.. :3freak

den som jag provade i höstas så gick ca.95 orginal....det borde finnas en strypning vid luft filtret...prova med att ta bort den först....

Dennis_dj skrev:
den som jag provade i höstas så gick ca.95 orginal....det borde finnas en strypning vid luft filtret...prova med att ta bort den först....

okej... ska kolla mer!
:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma