Yamaha Virago 125 -97

HondaHorny

fiskörare =P
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Rosvik
Hoj
2001, Honda Hornet 600
Morsan min har en virago 125 som går lite slöare än den gjorde när hon köpte den nu ett tag... Kollade på den och såg att gummit mellan knasare och cylindrar var rätt så sprucken. fixade det och skulle montera ihop allt.

Men gummi/plast-anslutningen mellan förgasare och insug (OVANFÖR förgasaren) går tamefan inte att få på igen... fattar inte hur nått kan så litet kan strula så mycket... är det någon som vet om man kan ta lös gummianslutningen som sitter i själva ramen som i sin tur leder luften från luftfiltret? Har verkligen försökt med våld att få på gummianslutningen mot toppen på förgasarn men i helvete att det går. Den är gjord i nå blandning av gummi/hårdplast och går att snurra på men ej få lös.

Tack på förhand... håller på att bli tokig.
 
satt dom på innan du började pilla med cykeln.
har haft exakt samma problem. odom satt inte på alls upptäckte jag efter att jag köpt cykeln. gammal yamaha också:) det är nog helt uteslutet att försöka få på dom, den enklaste lösningen är att tejpa över :) . eller trä ett rör av eget val som har samma diameter som förgasarn o sedan även trä i gummi rören.. avsluta med en öl/saft och slangklämmor o tejp eller nåt :) själv tog jag ett sån där aircondition(bil) böjligt tunt alu rör o trädde över iochmed att den var veckad så kleta jag på silicon på insidan på utsatta ställen sen slangklämma o tejp. visst ser för jävligt ut,men det är det ingen som ser andå. men det fyller sin funktion.
eller så kan du beställa helt nya för mycket pengar.
 
Last edited:
satt dom på innan du började pilla med cykeln.
har haft exakt samma problem. odom satt inte på alls upptäckte jag efter att jag köpt cykeln. gammal yamaha också:) det är nog helt uteslutet att försöka få på dom, den enklaste lösningen är att tejpa över :) . eller trä ett rör av eget val som har samma diameter som förgasarn o sedan även trä i gummi rören.. avsluta med en öl/saft och slangklämmor o tejp eller nåt :) själv tog jag ett sån där aircondition(bil) böjligt tunt alu rör o trädde över iochmed att den var veckad så kleta jag på silicon på insidan på utsatta ställen sen slangklämma o tejp. visst ser för jävligt ut,men det är det ingen som ser andå. men det fyller sin funktion.
eller så kan du beställa helt nya för mycket pengar.

Aha okej ja det var som det som jag anade... fattar inte hur i helvete en sån enkel grej ska krångla så enormt =)

Men då vet jag. får hitta på nått liknande jag med. Men funderar på att eventuellt sätta dit någon siliconslang i matchande storlek =) Tappar man effekt av att det är läckage där eller är enda problemet att man får in ofiltrerad luft?
 
som föregående talare, värmepickan och smörj med lite wd40 så blir det iaf lättare att halka på dom, om det nu går.
 
hej igen ursäkta har inte haft tillgång till nätet på ett tag. som han skrev PLAST/GUMMI rör- det är vad det är typ hårdplast. dom expanderar inte mer än,en mm-hur mycket man än kokar eller spreyar, been there done that. och mina hade krympt typ en cm eller nåt helt sjukt :/

och jag är inte säker på frågan om luft burken. men "JAG TROR" att det blir bäst effekt, med luftburken monterad.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top