Yamaha Tzr125rr elfel

Marre90

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr125RR Belgarda -93
Har haft problem med varvräknare sen jag köpte hojen förra sommaren. Varvräknar hoppar lite då och då till 3000-5000rpm men den visar inte ens i närheten av vad den borde visa. Vad kan vara felet? Har förresten kollat så att kablarna sitter som dom ska och det gör dom. Det går 5 kablar från varvräknare, en brun, svart, orange, blå och en till svart. Den oranga går till tändspolen och kopplas vidare till cdin, den svarta går till jord och den bruna direkt till tändspolen.

Marre

Har haft problem med varvräknare sen jag köpte hojen förra sommaren. Varvräknar hoppar lite då och då till 3000-5000rpm men den visar inte ens i närheten av vad den borde visa. Vad kan vara felet? Har förresten kollat så att kablarna sitter som dom ska och det gör dom. Det går 5 kablar från varvräknare, en brun, svart, orange, blå och en till svart. Den oranga går till tändspolen och kopplas vidare till cdin, den svarta går till jord och den bruna direkt till tändspolen.

Marre

Har du kollat polerna på batteriet då? Är dom lite glappa så hoppar varvräknaren.

Inte för att gå offtopic men har din hastighetsmätare "hoppat" något ungefär mellan 90-120 km/h?? det har min gjort några gånger men det är inte alltid den gör så...

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back