Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
cRoC skrev:Min hoj är fint nedplockad så jag kan ut och mäta utan problem, säg till.
OffGeek skrev:Tja
Har en polares som är på spansk asfalt nu som ska köpa ett luftfilter till en annan kompis tzr. Nu e frågan så här: vilken storlek ska det vara på luftfiltret?
tack på förhand![]()
Miss_Orchidee skrev:Varför kollade han inte vikken storlek det skulle vara innan han åkte ner??
Å som alla vet...Storleken har ingen betydelse.........![]()
![]()
cRoC skrev:Det där värmde nog, eller vad säger du solid?
Solid snake skrev:Bla bla bla....nedplockad....bla bla bla....problem.....bla bla bla![]()
41 eller 42 mm ska det vara.![]()
Lingonpoeten skrev:jas! har precis satt på ett själv... till 89an är det 42mm som gäller iallafall! ursäkta för att jag snor lite tråd men jag undrar bara varför min gör som det gör... jag kan gasa på bra och hojen svarar helt ok, även med det nya filtret men när jag har legat och varvat över, säg 8000varv så vill den helt plötsligt lägga av och dö... beror det på att den då, när man drar tillbaka gasen inte får tillräkligt med bränsle? har bytt från orginal 180 munstycke till 210... går den för snålt eller?
ha det!
Solid snake skrev:Jag kör med 220 cRoC med 230, pilla lite på luftskruven eller bestycka upp den till 220 eller 230.
Du kan ju även lyfta nålen ett snäpp eller 2.
Lingonpoeten skrev:ok låter bra.. kan väl vara nålen då det är mellanregister och topp den krånglar på? vet du hur man gör när man flyttar nålen?
ha det
cRoC skrev:Min hoj är fint nedplockad så jag kan ut och mäta utan problem, säg till.
cRoC skrev:Bort med sadel, sidokåpor och tank. Skruva bort förgasarlocket (där wiren går ned), sedan drar du upp fjädern och skruvar bort de två skruvarna i botten av trotteln. Sedan tar du bort nålen och ändrar clipset.
Biifer skrev:Var har du din nål på för läge nu?
Lingonpoeten skrev:har precis varit ute och mixtrat lite nu och satte clipset i mitten... kanske inte helt ulitimat men, men... känner att jag kanske fått lite effekt minskning när jag bytt till koniskt filter, eller åtminstone en fördröjning på effekt kurvan... konstigt tycker jag...? kan det bero på att den fortfarande får för lite soppa?
mvh david
Solid snake skrev:Värmde nog för dig ja, nu behöver du inte va ledsen när du träffar anna längre.
OffGeek skrev:kolla så är du snäll![]()
Okey, tack för det. (Min är längs ner)cRoC skrev:Mittersta (3e)
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |