yamaha tzr hjälp

OffGeek

Vrooom
Gick med
7 Sep 2003
Ort
E-tuna
Hoj
ingen för tillfället
Tja
Har en polares som är på spansk asfalt nu som ska köpa ett luftfilter till en annan kompis tzr. Nu e frågan så här: vilken storlek ska det vara på luftfiltret?

tack på förhand :tummenupp
 
om det är en mikuni 26mm orginal tzr förgarsare 87-92, så är jag 95% på att det är 35mm ? rätta mig om jag har fel...

eller vad det 45mm?? :va

aja, :tomten

edit, som vanligt hade jag fel, ska vara 41mm eller 42mm.. :tummenupp
 
Last edited:
cRoC skrev:
Min hoj är fint nedplockad så jag kan ut och mäta utan problem, säg till.


Bla bla bla....nedplockad....bla bla bla....problem.....bla bla bla :D

41 eller 42 mm ska det vara. :)
 
OffGeek skrev:
Tja
Har en polares som är på spansk asfalt nu som ska köpa ett luftfilter till en annan kompis tzr. Nu e frågan så här: vilken storlek ska det vara på luftfiltret?

tack på förhand :tummenupp

Varför kollade han inte vikken storlek det skulle vara innan han åkte ner??

Å som alla vet...Storleken har ingen betydelse......... :hihi :hihi
 
Miss_Orchidee skrev:
Varför kollade han inte vikken storlek det skulle vara innan han åkte ner??

Å som alla vet...Storleken har ingen betydelse......... :hihi :hihi


Det där värmde nog, eller vad säger du solid?
 
Solid snake skrev:
Bla bla bla....nedplockad....bla bla bla....problem.....bla bla bla :D

41 eller 42 mm ska det vara. :)

jas! har precis satt på ett själv... till 89an är det 42mm som gäller iallafall! ursäkta för att jag snor lite tråd men jag undrar bara varför min gör som det gör... jag kan gasa på bra och hojen svarar helt ok, även med det nya filtret men när jag har legat och varvat över, säg 8000varv så vill den helt plötsligt lägga av och dö... beror det på att den då, när man drar tillbaka gasen inte får tillräkligt med bränsle? har bytt från orginal 180 munstycke till 210... går den för snålt eller?

ha det!
 
Lingonpoeten skrev:
jas! har precis satt på ett själv... till 89an är det 42mm som gäller iallafall! ursäkta för att jag snor lite tråd men jag undrar bara varför min gör som det gör... jag kan gasa på bra och hojen svarar helt ok, även med det nya filtret men när jag har legat och varvat över, säg 8000varv så vill den helt plötsligt lägga av och dö... beror det på att den då, när man drar tillbaka gasen inte får tillräkligt med bränsle? har bytt från orginal 180 munstycke till 210... går den för snålt eller?

ha det!


Jag kör med 220 cRoC med 230, pilla lite på luftskruven eller bestycka upp den till 220 eller 230.

Du kan ju även lyfta nålen ett snäpp eller 2.
 
Solid snake skrev:
Jag kör med 220 cRoC med 230, pilla lite på luftskruven eller bestycka upp den till 220 eller 230.

Du kan ju även lyfta nålen ett snäpp eller 2.

ok låter bra.. kan väl vara nålen då det är mellanregister och topp den krånglar på? vet du hur man gör när man flyttar nålen?

ha det
 
Lingonpoeten skrev:
ok låter bra.. kan väl vara nålen då det är mellanregister och topp den krånglar på? vet du hur man gör när man flyttar nålen?

ha det


Bort med sadel, sidokåpor och tank. Skruva bort förgasarlocket (där wiren går ned), sedan drar du upp fjädern och skruvar bort de två skruvarna i botten av trotteln. Sedan tar du bort nålen och ändrar clipset.
 
cRoC skrev:
Bort med sadel, sidokåpor och tank. Skruva bort förgasarlocket (där wiren går ned), sedan drar du upp fjädern och skruvar bort de två skruvarna i botten av trotteln. Sedan tar du bort nålen och ändrar clipset.

Var har du din nål på för läge nu?
 
Biifer skrev:
Var har du din nål på för läge nu?

har precis varit ute och mixtrat lite nu och satte clipset i mitten... kanske inte helt ulitimat men, men... känner att jag kanske fått lite effekt minskning när jag bytt till koniskt filter, eller åtminstone en fördröjning på effekt kurvan... konstigt tycker jag...? kan det bero på att den fortfarande får för lite soppa?

mvh david
 
Lingonpoeten skrev:
har precis varit ute och mixtrat lite nu och satte clipset i mitten... kanske inte helt ulitimat men, men... känner att jag kanske fått lite effekt minskning när jag bytt till koniskt filter, eller åtminstone en fördröjning på effekt kurvan... konstigt tycker jag...? kan det bero på att den fortfarande får för lite soppa?

mvh david


Vad har du nu gjort?

Hur många steg mixtrade du med clipset?

Du ska ta ett steg i taget, och du ska flytta upp nålen också, du kommer säkert få pilla med luftskruven också. :gnissla
 
cRoC skrev:
Okey, tack för det. (Min är längs ner)
Mailade addemoto om ett luftfilter och fick tillbaka:
User mailbox exceeds allowed size: order@addemoto.se

Vill dom inte ha fler beställningar eller? Jävla puckon om inte tömmer boxen ibland... Aja, skickade igen och hoppas på det bästa. Film kommer när jag monterat och testar ljudet :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top