Yamaha tzr 125

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Tjena undrar om nån vet om det är aluminum ram på en tzr årsm.89,90 för tänkte polera min för såg en som hade det å såg sjukt snyggt ut.

Ha gärna kvar tråden tills senare för jag ska plocka ner mina sen å då kan det vara bra att ha tråden kvar,tänkte även att andra får skriva frågor här.

edit: tästade med magnet o märkte att det inte var alu :( men får se hur jag gör. tycker ni det är värt att polera endå o sen klarlacka?

här var den jag kollat på. Kanske ska mejla han o höra hur han gjort.

http://www.blocket.se/vi/19531726.htm?ca=11_s
 
Last edited:
Hur e vevarna på dom, håller dom för t.ex 180 cc? E inte så highpå 125 or ennu o undra om dom är som moppar eller om dom håller?
 
Last edited:
nej det är stålramar på dessa maskiner och angående veven så byt alla lager till lite grövre sådana så håller det bättre :)
 
Man kan ju inte bara byta till grövre lager.. Då måste man ju fräsa upp blocket och byta till kraftigare vev

Klarlack fäster ej på polerat stål så glöm den idén
 
Man kan ju inte bara byta till grövre lager.. Då måste man ju fräsa upp blocket och byta till kraftigare vev

Klarlack fäster ej på polerat stål så glöm den idén


Ok vad ungefär kostar en kraftigare vev då? och ungefär hur mkt kan man plocka på utan att behöva byta? e den inte så dyr slänger jag på en för måste endå ta upp motorn ifall det kommit flisor ner när den skurit.

Men han som hade den där hade haft en firma som polerat sedan klarlackat.

nåt annat sätt då eller nåt annat man kan lägga på?
 
Klarlackar du en polerad yta kommer de flagna fortare än du kan säga charlakansfeber, i swear!

Kraftigare vev lär du inte hitta..

Det funkar säkert fint att köra med 180cc med orginalveven

Endel som kör med 180cc på Rdn ju
 
Autosol å dylika medel brukar väl lämna en skyddande yta, har jag hört... Annars kanske blivax eller olja, fast lägger man olja kan man lika gärna måla den svart direkt....
 
Klarlackar du en polerad yta kommer de flagna fortare än du kan säga charlakansfeber, i swear!

Kraftigare vev lär du inte hitta..

Det funkar säkert fint att köra med 180cc med orginalveven

Endel som kör med 180cc på Rdn ju

Ok nåja får se hur jag gör.

Ok håller det tillochmed för bigbore cyllarna , och då har jag ju såklart bestyckat rätt o ställt in o kör varm före m.m kommer inte köra så mkt gata med den heller.

sen e det stor skillnad på bigbore o vanliga cyllarna? funderar på att porta med när man endå är i farten o sen en 34? mm fögg kanske

Autosol å dylika medel brukar väl lämna en skyddande yta, har jag hört... Annars kanske blivax eller olja, fast lägger man olja kan man lika gärna måla den svart direkt....

Ok tänkte använda autosol sen kan man väl vaxa den? då får man ju fler lager som skyddar.
och olja lägger jag nog inte på ;P
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top