Yamaha TZR 125 mindre Project!

hoppas det :D

aaa härligt :) haha precis och inte är man nog så gammal för att köra skoter i vinter heller :confused:
men du ska nog se att våren kommer fortare än vad man tror :)
haha härligt själv fyller man 16 till våren :rolleyes:

:D

Jaja, man får väl ut och rasta tzr:en någon gång i vinter iaf.. :D man kan ju ha kul på en liten isplätt :yoparty

well, nu är hojen isärplockad, har tagit bort allt runt motorn för tillfället. skall renovera och byta allt som ser slitet ut, och samtidigt lära mig något. har rengjort förgasare och lite annnat som sitter i vägen. :D

någon som har några bra tips när det gäller att hålla koll på alla j*vla delar som finns i motorn och så?

well, nu är hojen isärplockad, har tagit bort allt runt motorn för tillfället. skall renovera och byta allt som ser slitet ut, och samtidigt lära mig något. har rengjort förgasare och lite annnat som sitter i vägen. :D

någon som har några bra tips när det gäller att hålla koll på alla j*vla delar som finns i motorn och så?

Plastpåsar med postit lappar använder jag och det funkar utmärkt

Plastpåsar med postit lappar använder jag och det funkar utmärkt

Själv kör jag med plastpåsar som man kan stänga igen typ som på tuggumipåsar, sen skriver jag på påsen till vilken del skruvarna ska vara till och lägger i en låda. Till elen kör jag maskeringstejp på varje del jag kopplar bort och skriver fram/bak och till vilken del den ska till.

kameran är en bra hjälpande hand utöver plastpåsar. tänk på att även sortera plastpåsarna så du inte står där med 25 plastpåsar och måste leta i en halvtimme som man gjorde när man byggde med lego.

ordning och reda är din bästa vän i garaget.

Byxfickan funkar utmärkt!:)
Eller det mer seriösa alternativet att märka upp och lägga i påser/lådor.

jaha, kom i af ner till motorn och konstaterade att toppen är repig, cylinder har sett bättre dagar och kolven var sotsvart!

så plockade ihop skiten igen och skall nu köra tills den totaldör i vinter!

om någon vill köpa kåpor/lampor/blinkers what ever så maila mig på: micke@linuxportalen.com

priser kan vi diskutera.

jaha, kom i af ner till motorn och konstaterade att toppen är repig, cylinder har sett bättre dagar och kolven var sotsvart!

så plockade ihop skiten igen och skall nu köra tills den totaldör i vinter!

om någon vill köpa kåpor/lampor/blinkers what ever så maila mig på: micke@linuxportalen.com

priser kan vi diskutera.

har nu köpt en Yamaha TT600s -93 med Öhlinare bak och paiolin i (stavning?) USD fram :D

Går liiite bättre än 125cc:an .D

Min gör TZR gör 140-150 strypt, jag vill ta bort strypningen, men köper nog hellre än 600 snart.

den toppar 140/150 ostrypt! strypt vet jag inte, men det borde vara lägre

Och jag som trodde min var strypt. Hah :P Där ser man varför jag inte ska hålla på å pilla med motorer.

jag är på din sida. Ska inte heller pilla med motorer :D
finns bättre saker att pilla på :tuttar

min förra hoj var en tzr, kom ihåg hur kul de var när man drog förbi han och hans rs125:a, :yoparty

140-150?? min gjorde mätaren ut + lite till. tror mätaren gick till 180? bra gick den ialf :tummenupp

men är ju lite roligare med r6:an om man säger så :hojraket

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...