Yamaha TX750 Bobber 1973

Fick byggt ett fäste till framlampan idag, väntar på delar till bakbromsen, när den väl är i funktion så ska rasket rivas ner för lack osv kommer ev ändra i planerna ang lacken, får se =)

2012-01-11 17.29.42.jpg

Riktigt frän! Är hjulbasen oförändrad eller är den stretchad nått?

Vet faktiskt inte, den e ju ombyggd till stel bak så får ju bli en sfro på den sen, det enda jag är lite orolig för är att oljetråget ligger väldigt nära marken, men får la se hur det går med det

Ser riktigt tuff ut! Nästan lite väl brutal markfrigång. :hihi

Jag får väl hjälpa till att gunga av hojen när när du hänger på oljetråget vid nåt farthinder i Lödde:tungan

haha ja man får välja sina vägar =) men jag e van sen jag höll på med bilracing o skulle lufta lite nån kväll, gick ju inte o köra var som helst =)

Då var kontakten med Sfro tagen, får se hur det slutar, alternativet är att köra obesiktigat om det skulle tokskita sig

Har varit dött här länge, sfro var förbi här ikväll och tittade på hojjen, bedömningen var att han undrade varför han var här överhuvudtaget då det står T12B ombyggt forodn i regpapperna.. ja jag visste inte vad som gällde, han tyckte inte jag behövde gå via sfro utan bygga klart o kontrollbesa.. nu kommer ju våren o sommaren så nu vill man ju inte meka =) men får se hur långt jag kommer innan sommaren, ska få rätt på bakbromsen, sen ska skiten rivas o lackas/ poleras osv o sen ihop i förhoppningsvisi gång igen

nä tyvär, 18 bak o 19 fram... pissedyrt med whitewall.. o hittar inte ens till fram för den delen, funderar på sånna däcksidor man trycker i på ett vanligt däck

nä tyvär, 18 bak o 19 fram... pissedyrt med whitewall.. o hittar inte ens till fram för den delen, funderar på sånna däcksidor man trycker i på ett vanligt däck

Kass. Vet inte hur resultatet blir med sån där vit däckbokstavspenna?

Snyggt bygge, kan inte bli annat än bra! :tummenupp

Skippa fusk-whitewall, det blir lika attraktivt som mås-skit efter första regnskuren vad jag hört, om det ens blir bra från början. Allt som är vitt tenderar att bli gult/brunt med tiden:gnissla

Grattis till att slippa SFRO:banana

Ja penna blir det inte, har sett en del skräckexempel, funderade mer på sånna vita ringar i gummi man trycker mellan däck o fälg, vet dock ingen här som provat det, tack för alla positiva komentarer det motiverar! Dock kommer den inte bli klar denna sidan vintern för osm sagt nu kommer sommaren, då ska man gasa o äta glass =) men lite skurvande kommer säkert hinnas md nån regnig dag

430170_10150572011956781_558641780_9457643_1538629671_n.jpg

Rev ner skitet i kväll så jag kan börja så smått med ramen, skall spacklas o målas

Synd att lacken var dassig, det ser inte alls så tokig ut på bilderna, tvärt om. Gillar färgsättningen skarpt, och den lirar bra med sadeln.

Men å andra sidan är ju mattsvart aldrig fel :-)

Fortsätt i detta tempo, kul att följa!

Hej snygg hoj:)
Sitter sånna där ringar som man sätter mellan däck och fälg på min hoj bak och vanlig whitewall fram så kan du jämföra:)
Sitter inte vid dator nu så kan inte slänga upp bild men kolla in mitt bygge här på sporthoj Honda shadow chopper/Bobber bygge

Lutar starkt åt sånna man klämmer på, det tråkiga nu e att bakdäck är pissedyrt i min dimension 180/70/18, om nån vet var man kan hitta billiga jävla linglong däck osv så hojta till

Annars händer där lite, lackat ramen, fälgarna o lite annat skit, en bild kan jag iaf bjuda på, mycket mattsvart blir det =)

375045_10150610153211781_558641780_9589825_821733136_n.jpg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...