Yamaha TX750 -73

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Hej,
någon som har erfarenhet av TX750 från 73?
Ska eventuellt byta min GPZ 750 mot en sådan. Motorn är enligt utsago renoverad, men pga av avsaknad av batteri och bensin går den inte att starta upp då jag ska kika på den. Alla tips, och saker att akta sig för mottages tacksamt.

TX750? Var det inte dom som hade för dålig smörjning? Har för mig att jag läst det i någon mc-tidning. Den har väl balansaxlar som piskar oljan till skum vid höga varvtal. Gubbkör man däremot så håller den visst bra.

TX750? Var det inte dom som hade för dålig smörjning? Har för mig att jag läst det i någon mc-tidning. Den har väl balansaxlar som piskar oljan till skum vid höga varvtal. Gubbkör man däremot så håller den visst bra.

Jo, det stämmer bra, men tydligen åtgärdade man detta på garanti och den modell som kom 74 var fri från detta problem. Får väl bli gubbkörande för säkerhets skull i så fall.

Dum fråga kanske, men kan man kicka igång en motor när hojen saknar batteri? Hojen har alltså kickstart, men inget batteri.

Varför inte köpa ett batteri på biltema och ta med en lite dunk bensin så är det ju löst.

Alltid kul att se en gammal mc, för ni som tycker att en 2006 är gammal:D

Bifogat

• tx750.jpg
    tx750.jpg
    109 KB · Visningar: 368
Japp, får koppla ur batteriet till min och testa, den är ju sjukt snygg i alla fall, så det vore synd om det inte funkade.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP