Yamaha TTR fälgar på Yamaha WR 426?

magic_johnson85

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2005
Hoj
Yamaha WR400 Motard Edition
Hej alla!

Har en kille som vill sälja ett par motardfälgar som suttit på en Yamaha TTR, är det någon som vet om dom passa bolt on på en Yamaha WR 426?

Om inte går det fixa med andra distanser osv? eller är det helt andra fälgar som gäller?

/björn

magic_johnson85 skrev:
Hej alla!

Har en kille som vill sälja ett par motardfälgar som suttit på en Yamaha TTR, är det någon som vet om dom passa bolt on på en Yamaha WR 426?

Om inte går det fixa med andra distanser osv? eller är det helt andra fälgar som gäller?

/björn

kanppast bolt on men med modiferingar så..
kanske måste fixa distanser.
axlarna kanske inte stämmer..
skivor o drev kan sitta helt fel.
men de mesta går o fixa om man kan lite.

(bara så du vet. min motard fälgar xr600 orginal(likn xr650) har sutti på en yamma 426.) kanske lätt o få till från en sån.

ozeo skrev:
kanppast bolt on men med modiferingar så..
kanske måste fixa distanser.
axlarna kanske inte stämmer..
skivor o drev kan sitta helt fel.
men de mesta går o fixa om man kan lite.

(bara så du vet. min motard fälgar xr600 orginal(likn xr650) har sutti på en yamma 426.) kanske lätt o få till från en sån.

Tack för svaret!

Ok, det var synd. Så du tror det kan skilja så mycket mella två yamaha offroad hojar?

Frågan är om det är värt pröjsa 9500 för fälgarna med däck o sånt om dom ändå måste modifieras en massa. Men det är itne lätt att hitta beg motradkit har jag märkt. SPec inte om man itne har en Husa eller KTM.

Ok, fick du modifiera fälgarna något, och vad isåfall?

/björn

magic_johnson85 skrev:
Tack för svaret!

Ok, det var synd. Så du tror det kan skilja så mycket mella två yamaha offroad hojar?

Frågan är om det är värt pröjsa 9500 för fälgarna med däck o sånt om dom ändå måste modifieras en massa. Men det är itne lätt att hitta beg motradkit har jag märkt. SPec inte om man itne har en Husa eller KTM.

Ok, fick du modifiera fälgarna något, och vad isåfall?

/björn

ne jag har ju en xr o de e orginal xr nav.

men be han mäta upp lite så får du veta..det jag lärt mig senaste åren är att mycke passar rakt av på hojar o de som inte passar fixar man
:D

annars.. är de nå del på dom som finns på soe.se som passar en yamma 426 för bara 6000 kr???

Last edited:
ozeo skrev:
ne jag har ju en xr o de e orginal xr nav.

men be han mäta upp lite så får du veta..det jag lärt mig senaste åren är att mycke passar rakt av på hojar o de som inte passar fixar man
:D

annars.. är de nå del på dom som finns på soe.se som passar en yamma 426 för bara 6000 kr???

Hej!

Tack för tipset om fälgarna på soe.se, gissa vad jag var o köpte i går :yoparty

Nu ska man bara hitta en LV reggad 426a om ett tag när man sparat ihop
till det oxå. Dom verkar ju inte växa på träd precis =/

/björn

magic_johnson85 skrev:
Hej!

Tack för tipset om fälgarna på soe.se, gissa vad jag var o köpte i går :yoparty

Nu ska man bara hitta en LV reggad 426a om ett tag när man sparat ihop
till det oxå. Dom verkar ju inte växa på träd precis =/

/björn

ahh vasågoooo!!!
:yoparty
trodde du hade en redan...lite annorlunda o köpa fälgar före hoj :rolleyes: men de e ändå rätt :tummenupp

ozeo skrev:
ahh vasågoooo!!!
:yoparty
trodde du hade en redan...lite annorlunda o köpa fälgar före hoj :rolleyes: men de e ändå rätt :tummenupp

hehe jo men när jag upptäckte hur svårt det är att hitta beg kompletta motardhjul, spec om man inte är ute efter ett kitt till ktm/husa så var det bara att slå til, så slipper jag vela om vilken hoj jag ska ha sen också l :D

Men att hitta en LV reggad 426a som finns inom en hyffsat avstånd kan nog bli svårt det oxå :rolleyes:

men jag är nöjd med att jag fick, fälgar med däck, bromsok adapter, kedja och en verkstadmanual till yamaha 426 för 6000kr iaf. Så tack än en gång för tipset.

/bj

magic_johnson85 skrev:
Men att hitta en LV reggad 426a som finns inom en hyffsat avstånd kan nog bli svårt det oxå :rolleyes:

/bj

Har en lv-reggad wr400 10mil från dig. sugen?

Petteri skrev:
Åhh så det är du som är "DjBj :kär Johanna"

Haha precis, men vi verkar inte vara online sammtidigt. Jag jobbar sent.
Du kan väl maila över ditt nummer till min MSN mail så ringer jag dig på någon rast.

mvh/björn

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...