Har också ett motardkitt i FINT SKICK till salu, om någon är intresserad skicka pm.
Bild: http://i47.tinypic.com/2nbvuhk.jpg
Du har PM...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har också ett motardkitt i FINT SKICK till salu, om någon är intresserad skicka pm.
Bild: http://i47.tinypic.com/2nbvuhk.jpg
Är eran koppling tungjobbad?
\Masonit
Vilka slip-on rekommenderas? Jag vill inte ha alltför hög ljudnivå, bara lagom![]()

Behöver köpa nytt tanklock till hojen. Tror det sitter fel sort på nu. För locket drar snett. Fastän gängerna ser bra ut. Någon som vet ett pirat tanklock som passar till TTR 600 -99?
Vill inte köpa original lock då det kostar 550 kr...
\Masonit
Jag är också ute efter en ljuddämpare. Leovince X3 eller Arrow? Vad ska man ta och vart fan säljer dom dessa? Svårt att hitta alltså!
Är det någon som testat Biltemas nya handskydd på TT600R?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=158503

Jag har leovince och det bröttar på onödigt mycket men det låter bra så länge man inte är bakom hojen![]()

Tjena
Snart dags för premiär, gatorna börjar bli torra
Jag har som många en halvt trögkickad TTR och undrar vad jag skulle kunna göra för att få den enklare att starta. Nytt tändstift förmodar jag..men sen?
Vilket luftfilter brukar ni köra med som är hyfsat för budgeten?
Svårt att få platts med flatslide 34mm eller 36mm men det är ju bäst om man kan fippla dit. Finns färdiga kitt till tt 600 . Kedo i tyskland och off th road .. men svindyrt! Går lika bra att köpa 2 st lösa flattisar från ebay eller kapa sönder en brygga från racersps mc.
Kopplingsvajern gick av på TTR:en. Ringde till Yamaha center för att beställa ny, 700 spänn!
Hittade istället denna: http://www.wemoto.fr/parts/picture/PW-428-056
Tog 3 dagar att få hem den. Passade fint.
\Masonit
Bytte olja och filter i helgen. Kollade i servicemanualen och där stod "2,4l utan filter, 2,5l med filter, 3,0l helt tom". Tömde hojen, bytte filter och slog i 2,5l SAE 15W50 och startade. Olja sprutade ut vid luftskruven uppepå oljefiltret. Skruvade igen. Kollade oljetanksglaset. Såg ingen olja. Tänkte att den expanderar när oljan blir het så jag tog en tur på ca 15 min. Såg fortfarande ingen olja. Vart lite orolig. Slog i flera deciliter innan rätt nivå infann sig enl stickan och glaset. Kan motorn ha tagit stryk?

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |