Yamaha TRX 850: hur snabbt besked om billigast försäkring?

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Just kompletterat garaget med en Yamaha TRX 850. Kul!! Har tänkt bygga om den till caféracer med R6-gaffel.

:banana

Men hur tar jag snabbt reda på vilka som erbjuder billigast halvförsäkring?

Bifogat

• trx 850.22.jpg
    trx 850.22.jpg
    242 KB · Visningar: 176
  • cc-001.jpg
    cc-001.jpg
    143.9 KB · Visningar: 384
Last edited:
Min spontana gissning är att du går till de olika bolagens hemsidor och kollar under fliken beräkna pris... :)

Sjukt sugen på en sån där också, rätt så ovanliga idag, kul köp:tummenupp
Svedea eller bilsport&mc gissar jag på, men det är ju bara att surfa runt.

Sjukt sugen på en sån där också, rätt så ovanliga idag, kul köp:tummenupp
Svedea eller bilsport&mc gissar jag på, men det är ju bara att surfa runt.
Ja, de är inte dumma. Hög potential.

Det verkar stämma med Svedea och Bilsport & MC. Jag hade hoppats att det fanns någon sajt som sammanställde olika bolags premier, men har surfat runt och kollat.

Halvförsäkring
Svedea: 4486 kr
Bilsport & MC: 3966 kr

Men den senare har tyärr en sajt som krånglar när man vill teckna försäkringen. Kanske måste testa i annan browser.

Rekommenderar Bilsport o mc. Särskilt om du tänker dig en bandag eller kurs på stor bana. TRXen är knasigt rolig att panga runt på bana med.

Rekommenderar Bilsport o mc. Särskilt om du tänker dig en bandag eller kurs på stor bana. TRXen är knasigt rolig att panga runt på bana med.
Jag valde dem. Gick bra när jag bytte från Safari till Firefox. Varför är Bilsport & MC bra för bandagar?

så som det står i mina villkor ; den gäller tydligen fullt ut så länge det inte är tävling eller träning inför tävling. :tummenupp

B&Mc är bäst på TRX, det verkar gälla fortfarande. Med rätt modifieringar är det dessutom en oväntat kompetent banhoj även om vissa tycker chassiet är för mjukt. Då ska det dock gå duktigt fort...

Sen finns väl ingen anledning att bygga café av den, såna finns i parti och minut tyvärr. Fast det är min åsikt, och jag har inte längre en... ;)

Last edited:
Sen finns väl ingen anledning att bygga café av den, såna finns i parti och minut tyvärr.
Nja, eftersom inte ens TRX 850 i originalskick finns ”i parti och minut” i vårt land är ju antalet som är ombyggda till caféracer inte precis överväldigande. Och jag råkar vara väldigt svag för det stuket; rätt gjort.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP