Yamaha Tricker Pro

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Äre det någon som har hört något mera om Yamaha kommer att släppa Tricker Pro?
Den vanliga Trickern ska dom väll släppa i Europa men det är ju Pro eller Air som är dom coola varianterna.
Ska tydligen finnas en Trick master men den ser ut mera som en vanlig Tricker med kylvingar och en lite cross framskärm.

Bifogat

• tricker pro.jpg
    tricker pro.jpg
    84.7 KB · Visningar: 820
  • tricker.jpg
    tricker.jpg
    84.1 KB · Visningar: 483
  • Tricker air.jpg
    Tricker air.jpg
    69 KB · Visningar: 739
  • Trick master.jpg
    Trick master.jpg
    138 KB · Visningar: 542
Last edited:
Fan vad kul den ser ut! Förstår inte alls vad folk (i regel kvinnor) menar när dom hävdar att den enda skillnaden på pojkar och män är priset på deras leksaker... :confused: :rolleyes:

Vad kan en sån tänkas kosta? Lär väll aldrig hända att dom tar in den till Sverige... :(

Om den där mojängen håller i mer än en vecka i mina händer ska jag defenetivt ha en! :banana

Jag är lite nyfiken på vad man ska ha den till. Man kan väl knappast gatregga ern sån?
Det e ju som en trail hoj ju.

Vi kan väll alla skicka mail till Yamaha Sverige och trycka på lite för att dom skall börja sälja modellen här. Vem vet dom kanske tom börjar lyssna på vad vi vill ha :banana

yonsson skrev:
Jag är lite nyfiken på vad man ska ha den till. Man kan väl knappast gatregga ern sån?
Det e ju som en trail hoj ju.

Tror nog att den ska kunna gå att gatregga, det enda som behövs är väll lysen, blinkers och att den inte är för bullrig? Om Yamaha skulle ta in den utan att den skulle gå att köra på vägen så missar dom nog en hel del kunder.

Själv skulle jag tycka det vore skitkul att ha en sån o åka runt på i stan, leta efter roliga ställen o köra på osv.. Givetvis endast som komplement till den hoj man redan har.

MackeNo1 skrev:
Tror nog att den ska kunna gå att gatregga, det enda som behövs är väll lysen, blinkers och att den inte är för bullrig? Om Yamaha skulle ta in den utan att den skulle gå att köra på vägen så missar dom nog en hel del kunder.

Själv skulle jag tycka det vore skitkul att ha en sån o åka runt på i stan, leta efter roliga ställen o köra på osv.. Givetvis endast som komplement till den hoj man redan har.

Jag hade köpt en med en gång :banana

ta in skiten, sälj inte för alltför dyra pengar så kommer halva sporthoj kanske kunna bli balanskungar sen! (däribland jag) :yoparty

107 kg!!!

Trodde den skulle väga 50-60kg, inte så värst lätt att trixa med en sån, eller? Min Husabergare väger 103kg....
Nån som vet vad en trialhoj väger?

Vill ha en ialla fall...

Bultaco skrev:
107 kg!!!

Trodde den skulle väga 50-60kg, inte så värst lätt att trixa med en sån, eller? Min Husabergare väger 103kg....
Nån som vet vad en trialhoj väger?

Vill ha en ialla fall...
Det där tror jag inte stämmer faktiskt. Isåfall kanske gatmodellen.

En Yamaha DT50R (moped) väger 104kg tjänstevikt, borde vara minst 90kg torrvikt. Så 107kg är inte så farligt tycker jag.... En moped är ju inte direkt tung.

Men vafan, dom får ju ta o börja producera Tricker Pro! Gatversionen ser ju ut som skit :3freak

Gafflarna ser u som dockgafflar - kanske Barbie ger en till Ken

Men allå?? Det var väll ingen som trodde att man skulle kunna få en Pro?? Klart att den hojen inte finns att köpa, bara se på komponenterna. Med en hoj som denna tycker inte jag det har så stor betydelse hur den serut! Bara den är välbalanserad och rolig att köra :banana Kan mycket väl tänka mig att köpa en som serut som standard versionen om priset hamnar på runt 30k :)

Tycker inte Pro ser så extrem ut? Byt ut kolfibern mot fejk kolfiber, använd komponenter som redan finns på andra modeller osv...

Jag va in på Yamahas svenska hemsida och försökte hitta en e-mail adress där man kan kontakta dom, men misslyckades...

Nån som vet vart man ska vända sig för att påpeka för dom att det finns ett stort intresse för en sån här hoj?

Bifogat

• tricker_p06.jpg
    tricker_p06.jpg
    60.6 KB · Visningar: 202
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa