Yamaha Thundercat

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97

Hej alla MC fantaster
Jag är sugen på att köpa en Yamaha Thuncercat men undrar om det krävs tungt kort eller mellankort för att få framföra dessa skönheter?
/Sussi

Fungerar lika bra med båda sorters mckort. Dock måste den ju vara strypt för mellan.

Marals76 skrev:
Fungerar lika bra med båda sorters mckort. Dock måste den ju vara strypt för mellan.
Men om jag tänker köpa en thundercat som inte är strypt, kan jag köra upp på den och få köra tyngre hojar sedan också? Har hört att för att få tungt hojkort måste hojen ha minst 700 cc???

uzibabe skrev:
Men om jag tänker köpa en thundercat som inte är strypt, kan jag köra upp på den och få köra tyngre hojar sedan också? Har hört att för att få tungt hojkort måste hojen ha minst 700 cc???

Är du 21 år och över så kör du givetvis för tung hojj direkt. 700 cc är minimum på uppkörningen vilket kommer ge dig problem om du hade tänkt köra upp på thundercat. Riktigt dum regel med tanke på att den hojjen har dubbla effekten av vad 700 kubiksglidare.

Är du däremot under 21 år så är det mellanklasskörkort som gäller på uppkörningen, motorcykeln ska då vara minst 375 kubik om jag minns rätt, samt ha max 25 kW (strypt) eller ha ett maximalt vikt/effekt-förhållande på 0,16 kW/kg (räknat på tjänstevikten).

/a

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...