Yamaha szr660 belgarda

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det någon som vet mer om denna hoj förutom att spisen kommer från offroad hojen, hållbarhet + andra saker t,ex försäkring. dom ligger ganska lågt i pris nere i tyskland.

tack på förhand! :)

jag funderar starkt på att köpa en sådan som första hoj. Den har ju bara 48 hästar orginal, så den blir billig att försäkra :tummenupp. Den ska visst vara underbar när det svänger också :crash ,det tvivlar jag inte på för torrvikten tror jag bara var på 159 kg (rätta mig om jag har fel :rodnar ).

Vad vill ni veta?

Så här svarade jag sEiKo för ett tag sen:

Det största problemet är att den vibrerar en del, i 130km/h och högre kan det bli jobbigt på längre turer....fast man vänjer sej faktist! jag hade problem med att högerhanden domnade de första 50 milen, men nu är det borta helt.

Jag tycker att frambromsen är ruskigt fin, bra känsla osv och bakbromsen (min iaf) tar lite dåligt, men det är ju bara att trycka hårdare

Fjädring och chassi är underbart, otroligt stabilt och steglöst justerbart

Jag hade en GSX400F -82 innan och jämfört med denna är szr:en väldigt pigg, 0-100 går väl ung. lika fort men över det har gsx:en ingen chans. Jag tycker att det räcker till gott och väl faktist...sen är ju vridet grymt och det är skönt att dra på låga varv. Lite synd är det att ettan är höjd jämfört med org. motorn (XTZ660) och detta gör att man får va fäörsiktig med kopplingen vid starter och dessutom går den knappast att dreva upp . Vad du tycker beror ju helt klart på vad du kört innan, den kan ju inte mäta sej med en rad-4:a på 600cc på rak väg, men börjar det svänga hänger det mer på föraren än på hojen.

Jag är 185 och det är väl egentligen för långt och mina knän hamnar utanför skålningarna i tanken men det är inget som jag stör mej nämvärt på. Jag sitter (tack vare min längd) inte så extremt framåtlutad (bekvämt) och vindrutan plockar bort mycket fartvind (upp till hakan ung.)

Den startar alltid och jag har inte haft några större problem med den på de 600 mil jag kört (sen i juli)...har snittat bränsleförbrukningen på 0,53

Touringkör mycket mellan GBG och Ljungby (småland) och det är inga problem, möjligtvis skulle jag vilja klaga på packmöjligheterna och passagerarplatsen.

Så: kul hoj, med tillräcklig effekt och fint chassi & bromsar, vibrationer som man kan leva med och dessutom rimliga försäkringspremier

Lycka till och återkom om det är nåt mer du vill veta

Den ser så jäkla barnslig ut bara :( Bättre att köpa en TRX i så fall.

jo! registret ligger nog längre ner än just på topp vid en encylindrig motor tror jag. det är väl vridet som är riktigt roligt. jag hade en yama trx850 tidigare som var helt ok, var nere med en kompis så han kunde köpa en trx också, han gav 37000:- för en -96. dom är också ett alt om det är en första hoj om du är längre än 1,80 för då är kanske szr lite liten.

Tack Dez för info!

tjejen klagar lite i år eftersom jag sålde min yama bulldog för en ktm660 (kunde inte låta bli motard efter ha haft 2 tidigare) för att hon köpte en bmw650gs, hon vill åka långturer. vad göra! hade trx850 tidigare men vill ha nåt billigare. jag är själv 1,80 så det går nog klämma ihop sig lite.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8