Yamaha SZR 660!!!

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Hallå ja, allt bra med alla!? :tuttar

Jag är en stolt ägare av en orange Yamaha SZR 660, och ser fram emot en härlig säsong med massor med hoj åkning. Jag ska ta kortet nu i sommar dessutom, så man är extra sugen.

Jag skulle gärna vilja ha lite information om denna hojen som kan vara bra att veta. Vid vilka miltal ska service göras och lite annat smått och gått, max effekt kanske?

Ha det gött alla mc-åkare / Dennis the Dude :yoparty

Dennis the Dude skrev:
Hallå ja, allt bra med alla!? :tuttar

Jag är en stolt ägare av en orange Yamaha SZR 660, och ser fram emot en härlig säsong med massor med hoj åkning. Jag ska ta kortet nu i sommar dessutom, så man är extra sugen.

Jag skulle gärna vilja ha lite information om denna hojen som kan vara bra att veta. Vid vilka miltal ska service göras och lite annat smått och gått, max effekt kanske?

Ha det gött alla mc-åkare / Dennis the Dude :yoparty

Jag antar att du inte kör strypt.
Om det inte sitter slip-on på så är det en bra idé, ljudet original är ju lite väl kvävt.
Jag har bytt till K&N-filter och BSM slip-on på min sambos hoj och justerat in den i bänk så nu går den väl, när vi köpte den var den strypt.
Det är ju ingen raket rakt fram men är bara gaffeloljan fräsch och kanske ett snäpp tjockare så är det en grym kurvmaskin, den absolut roligaste för de pengarna. :2cool

Last edited:
Yamaha SZR 660

Hallå!

Har inte varit inne så flitigt på min profil och såg ditt svar först nu.

Jag kör inte strypt, svar nej, men har däremot KN-filter. Vad kan man komma upp i för hk om man bytar slip-on?

Sen har jag också två frågor till som du kanske kan hjälpa till med?
1. Mätaren för temperaturen fladdrar fram och tillbaka när man kör, fast förra ägaren påstod att den gjort så sen hon köpte den.
2. Mina blinkers blinkar ovanligt snabbt, detta påstod också förra ägaren att den gjort hela tiden.

Vad kan felet vara, eller det ska kanske vara så på denna modellen?

MVH Dennis the Dude :yoparty

1. på min szr som jag hade förut så fladdrade inte värmemätaren, dock så rörde den
sig knappt : )
2. Anledningen blinkers blinkar för snabbt är ofta att man monterat på
mini blinkers med för lite motstånd, man brukar få montera dit ett extra motstånd
på några ohm för att hojjen ska blinka normalt!

Dennis the Dude skrev:
2191661 Hallå!

1. Mätaren för temperaturen fladdrar fram och tillbaka när man kör, fast förra ägaren påstod att den gjort så sen hon köpte den.
Kan vara luft i kylsystemet, fyll på fullt i påfyllningskärlet, låt den bli så varm att fläkten går i gång och prova sen att lufta den.

Problem med en Yamaha SZR 660

Hej svejs :fyllisar

Om det nu råkar vara så att jag tillhör dem som har "tummen mitt i handen" och inte vet så mycket, hur ska jag gå till väga då?

Är det dyrt att lämna in?

MVH Dennis the Dude

Till ReDan

Jag har inte monterat dit några minilinkers, men däremot sitter där på extra värmehandtag, kan det vara det som spökar kanske?

Hur monterar man dit extra motstånd?

MVH Dennis the Dude :yoparty

Okej det luktar supermotard/cross eller något sådant, men lägg upp en bild för tusan, har ingen aning om vad det är för hoj ? :)

Här kommer en bild på hojen:
Det kanske inte är den bästa bilden, men men.

Ha det gött! :tuttar

Bifogat

• DSC00164.JPG
    DSC00164.JPG
    68.6 KB · Visningar: 114
Den är snabb på tighta banor och den går att trimma en hel del.............

För oss som är lite mindre till längden är den här hojen aldeles (stavas det så?) utmärkt. Det är som sagt grym på kurviga väger och är lättkörd.

Besiktning nästa vecka, hoppas jag klarar det.

Ha det gött allihopa :banana

PS Är det nån som vet om det blev nån körning med start från LUND? DS

Som andra redan har påpekat. Underbar hoj på tekniska banor och kurviga vägar, går att åka riktigt fort med.

Mina blinkare blinkar helt normalt, även med miniblinkarna så det ska nog inte riktigt vara så.

Kylnålen ska inte flacka fram och tillbaka. Däremot är att den kyler lite väl bra ett modellfel, gör som dom flesta andra och fortsätt köra glatt eller fixa det.
Jag har sett ett fix för det på nätet som gör att den går lite varmare någonstans men kommer inte ihåg vart. Det är hur som helst ingenting att vara orolig över utan du kan köra med den som den är, inga problem.

Servicemanualen hittar du här: http://www.dethlefsens.dk/download/download.htm

Slänger med en bild på min "2006 Mookie edition".

Bifogat

• DSC_3044behandlad (Medium).jpg
    DSC_3044behandlad (Medium).jpg
    75.8 KB · Visningar: 104
Last edited:
Till Mookie

Var hittar man grejer för att "stajla" SZR'n och vad kostar det, menar typ extra kåpor eller om man vill till exempel byta ut kåpan baktill?

MVH Dennis the Dude :banana

Dennis the Dude skrev:
2193442 Till Mookie

Var hittar man grejer för att "stajla" SZR'n och vad kostar det, menar typ extra kåpor eller om man vill till exempel byta ut kåpan baktill?

MVH Dennis the Dude :banana

Du hittar inte grejjer till den. Det fanns ett rejs-kit till den 96-97 men det slutade tillverkas samtidigt som hojjen. Vad dom flesta som tävlar med szr brukar göra är att dom letar upp nåt som passar ungefär och moddar till för att få det att passa.

Bifogat

• szr660manu.jpg
    szr660manu.jpg
    109.6 KB · Visningar: 86
  • szrpaint.jpg
    szrpaint.jpg
    131 KB · Visningar: 78
  • 2005.jpg
    2005.jpg
    47.2 KB · Visningar: 61
  • image006.jpg
    image006.jpg
    18.4 KB · Visningar: 62
  • image068.jpg
    image068.jpg
    32.2 KB · Visningar: 68
  • SZR2a.jpg
    SZR2a.jpg
    54.4 KB · Visningar: 86
Man kan fortfarande beställa rejs-kittet från Tigcraft i Japan. Har tyvärr inte kvar mailet med uppgifter om fraktkostnader etc, men jag minns att det var "ganska" dyrt...

Gruppköp..? :hihi

Tigcraft Japan

Bifogat

• szr_frp_body.JPG.jpg
    szr_frp_body.JPG.jpg
    13 KB · Visningar: 205
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back