Hej alla. Jag har ett problem med min Yamaha SZR. Jag skulle byta tändstift på hojjen men efter som jag jobbar ganska sent på dagarna köppte en kompis ett tändstift och lovade montera den till mig. När jag kom hem så mekade och letade min kompis fortfarande med att hitta tändstiftet. Han hade försökt drygt i 4h. Jag visade vart tändstiftet satt och jag böt den på ca 5min. (Va ganska trångt). Men nu kommer problemet. Polaren hade skruvat isär min startmotor för han trodde tändstiftet satt där för det satt ju en gummi plupp där. Nu är det så att efter mycket jobb och slit så fick jag ihopp startmotorn men nu startar den ej. Klickande ljud är allt som hörs och batteriet blir väldigt varmt. Eftersom jag aldrig har öppnat en startmotor förut vet jag ej hur det ska ut och typ hur sladddarna ska va och hur kolen ska ligga. Skulle va tacksam för ett svar av någon som vet mer om startmotoren en jag eller någon som bor i Örebro kanske skulle vilja ta en titt på min startmotor. Betalar självklart
. Jag bor centralt.
MVH Tobias
MVH Tobias
fölåt men plocka bort startmotorn.