Yamaha SR500 -78

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag har blivit erbjuden att köpa en SR500 från 1978 i bra skick
Det intressanta är att den har ett tillverkningsnummer som är väldigt lågt, den andra sålda i Europa verkar det som, har sålts ny i Sverige -78 dock.

Last edited:
I Tyskland är dessa mycket eftertraktade och därmed dyra det finns galet mycket tillbehör till dessa som nytillverkas o utvecklas konstant.
Troligen ett bra köp för framtiden.

I Tyskland är dessa mycket eftertraktade och därmed dyra det finns galet mycket tillbehör till dessa som nytillverkas o utvecklas konstant.
Troligen ett bra köp för framtiden.

Jag borde kanske slå till då, den är ju i bra skick och första årsmodellen med ekrade fälgar.

Last edited:
Köper man en motorcykel för att köra med finns det betydligt bättre och roligare hojar än en enstånka från -78 med nästan 5000 mil på mätaren för de pengarna. Som samlarobjekt kan det säkert vara prisvärt.

Köper man en motorcykel för att köra med finns det betydligt bättre och roligare hojar än en enstånka från -78 med nästan 5000 mil på mätaren för de pengarna. Som samlarobjekt kan det säkert vara prisvärt.

Den ser, i mitt tycke, ut som en riktig motorcykel och är väldigt trevlig att fullgasa med! :tummenupp

Att den inte har 100+ hästar och gör över 200 betyder inte att den är tråkig. En fesljummen SR utan elstart kräver dessutom lite av dig som förare! :D

Att du kan få "bättre" och "roligare" är bara tycke och smak. Den kräver att du kör motorcykel om du ska få upp farten och den känslan får du i betydligt högre, och olagligare, hastighet med "bättre" och "roligare" motorcyklar. :fakta

Bor du i skogen långt från Autobahn så är det en väldigt kul hoj att fullgasa på grus och asfalterade småvägar med. Över 100 är den väldigt trött men det positiva är att du inte riskerar att gå omkull i 200+... :tummenupp

Tyckte jag låg bra till med 276 i ramnummer på min TT500, men din XXX är ju outstanding!

Tjöööp!

Av massa anledningar:

Det är en kul hoj.

Det är ett bra pris. Om den rullar och startar och inte är ombyggd så får du igen pengarna direCkt genom att sälja till utlandet.

Prisutvecklingsprognosen pekar dock rakt uppåt.
Behåll, vårda, finkör - så har du faktiskt en av få hojar som verkligen är en investering.

...men köp snabbt! Genom att dela ramnumret vet nu alla vilken hoj det handlar om, och kan kontakta ägaren för att bjuda över dig.

Här har du historiken på ditt objekt:

Yamaha SR 500 2J4
En röd motorcykel av årsmodell 1978 som är avställd. Motorn på 33hk drivs med bensin.

Historik
Detta fordon har 8 st registrerade händelser i sin historik.

Spara
Stor text
Skriv ut
Fordonsdata
Fabrikat Yamaha
Modell SR 500 2J4
Fordonsår / Modellår 1978 / 1978
Registreringsnummer XXX
Chassinr / VIN. XXX

Status Avställd
Import / Införsel Nej
Först registrerad 1978-04-21
Trafik i Sverige 1978-05-25
Antal ägare 6
Senaste ägarbyte 2006-10-28
Senast besiktigad 2006-09-07
Mätarställning 4 836 mil
Nästa besiktning senast2008-09-30

Försäkring Beräkna pris
Årlig skatt 180 SEK
Skattemånad Januari
Kreditköp Nej
Leasad Nej
Försäkring

Vem äger motorcykeln?
Fordonet ägs av en privatperson från XXX.

Personen har ägt fordonet i 12 år och 1 månader.

Det finns totalt 9 st fordon registrerade på samma ägare, visa alla fordon.

Visa kompletta ägaruppgifter på Merinfo.se

Registreringsnummer
XXX
Miltal
4836

Historik

2009-05-06Trafikstatus
Avställd och får ej användas i trafik

2006-10-28Ägarbyte
Ny brukare

2006-09-07Besiktigad
Godkänd till 2008-09-30. Kontrollbesiktning vid 4 836 mil hos BILPROVNINGEN XXX.

2004-11-05Ägarbyte
Ny brukare

2004-08-11Besiktigad
Kontrollbesiktning vid 4 760 mil.

1990-02-26Ägarbyte
Ny brukare

1978-05-25Registrerad
Registrerad för trafik i Sverige

1978-04-21Förregistrerad
Förregistrerad och tilldelad regnummer

Nyckeldata XXX-at av mig.

Tjööööoop!

Last edited:
Tack för infon, hade redan kollat upp den själv också, har redigerat mitt inlägg nu så att inte tillverkningsnummer syns, så då får jag lite mer betänketid innan nån annan köper den

Bra.
Jag suddade lite till i min text.
Lycka till!

Jag håller med till 100% om värdet, samtidigt som jag dega tvåofem för en -80 med stum motor förra året. Inga ekerfälgar såklart.

Den ser, i mitt tycke, ut som en riktig motorcykel och är väldigt trevlig att fullgasa med! :tummenupp

Att den inte har 100+ hästar och gör över 200 betyder inte att den är tråkig. En fesljummen SR utan elstart kräver dessutom lite av dig som förare! :D

Att du kan få "bättre" och "roligare" är bara tycke och smak. Den kräver att du kör motorcykel om du ska få upp farten och den känslan får du i betydligt högre, och olagligare, hastighet med "bättre" och "roligare" motorcyklar. :fakta

Bor du i skogen långt från Autobahn så är det en väldigt kul hoj att fullgasa på grus och asfalterade småvägar med. Över 100 är den väldigt trött men det positiva är att du inte riskerar att gå omkull i 200+... :tummenupp
Det är en hoj för finsmakaren, eller för den som redan har några i garaget och vill komplettera med en klassiker. Tror sällan förstagångsköparen, eller den som av olika skäl måste nöja sig med en mc, väljer en sån hoj. Den är lite för speciell. Men jag förstår absolut lockelsen med en SR500 av den årgången, har själv letat efter en SR400 men tvekar inför priserna på även denna hoj.

Jag sålde min SR 400 nyligen, körde 2 somrar med den, vilket få hojar får uppleva i mitt skrev.

Jag gillade den verkligen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...