Lou siffer
officiellt lammkött
DirtyLopez skrev:okej, jo det är det nog men jag behöver lite hjälp. Skulle behöva lite hjälp med spränskisser på motorn så jag kan se hur jag ska sätta ihop skiten...det är en tvåcylindrig 77:a för övrigt...
Okej har inte sett men ska leta lite åt dig, om du kollar om den är två eller 4 takt tror iof att den två cylindriga är 4-takt men vore kul att veta.

men jag upptäckte nu när jag fixade med kolvarna att bulten på den ena kolven saknas...så jag får hoppas att jag kan hitta lite reservdelar nånstans....kanske lelles?

men nu har jag ett litet problem...en av de två kolvarna är helt ny. jag har nu satt på kolvringarna och satt fast den på vevstaken och på med clipsen. Men problemet är att kolvringarna står ju ut lite och tar emot så jag får inte riktigt in kolven i cylindern. den gamla passar bäst till en av de två cylindrarna så jag antar att den varit placerad där förut. jag har dock inte tagit i riktigt ordentligt och försökt få in den men de ska väl gå in ganska lätt? någon som vet vad jag gör för fel?