Yamaha R7??

gasglad

Bannad
Gick med
13 May 2003
Ort
gbg
Hoj
R1:a-06 Öhlins
Vad var det för hoj, nån som vet nåt om den? Vilka år tillverkades den och varför var den så dyr, var det en ren tävlingshoj? Tacksam för info. om hojen....
 
gasglad skrev:
Vad var det för hoj, nån som vet nåt om den? Vilka år tillverkades den och varför var den så dyr, var det en ren tävlingshoj? Tacksam för info. om hojen....

Det tillverkades 500st för att man skulle kunna köra Superbike med den.
Tyvärr räckte den inte ända fram och de blev tvåa i VM.
Tillverkades 99-00.
Hoppas medföljande går att läsa. :)
 

Bifogat

Den coolaste hoj som någonsin har tillverkats för gatbruk (nåja), det är allt du behöver veta.
 

Bifogat

  • 001Aus.JPG
    001Aus.JPG
    89.1 KB · Visningar: 473
gasglad: nyfiken fråga, hur hyr man in sig på en hoj?
Är du delägare eller hyr du verkligen en hoj?
 
McB skrev:
Den coolaste hoj som någonsin har tillverkats för gatbruk (nåja), det är allt du behöver veta.

I Second that..

Sen om det beror på att man sett nån som Haga vilt sladdandes med den låter jag va osagt...

Grym hoj,står på min önskelista... :tomten
 
gasglad skrev:
Vad var det för hoj, nån som vet nåt om den? Vilka år tillverkades den och varför var den så dyr, var det en ren tävlingshoj? Tacksam för info. om hojen....
jag råkar veta om en r7a som är till salu :D
 
gasglad skrev:
Vad var det för hoj, nån som vet nåt om den? Vilka år tillverkades den och varför var den så dyr, var det en ren tävlingshoj? Tacksam för info. om hojen....

Såg en sån i helgen på mcvaruhuset. Den såg inte ut att vara till salu, men å andra sidan är allt till salu för rätt tjocklek på bunten.
 
Är det bara jag som tycker att den är ganska ful?
 
Men men, var inte den jätte slö i standardutförande???

Man var väl tvungen att köpa trimkitt till den för 300 000:- för att den skulle gå jämt med en GSX750R? :va

(Nu menar jag självklart gatmodellen, inte Hagas über feta...)
 
Dock så märks det ju ganka tydligt att det är en rejshoj från början som de har satt på lysen & blinkers för att den skall kunna säljas som gathoj och kvala in i den SBK-reglementet. Kolla t.ex. på bakljuset. Det är ju plaserat så att det skall vara lätt att ta bort och det blit inga hål i kåpan efter bortmontrering.

Annars så är det en mycket läcker hoj.
 
Nu vet jag inte vad du menar med gsx750r, är det sporthojen för gata?
De är inte jämförbara på så många andra sätt.
R7 är inte gathojen som du säger, det är just banhojen.
Det klart att de kittade dem innan de rullade ut på banan, vad det kostade har jag inte en susning om.
 
Poacher skrev:
Nu vet jag inte vad du menar med gsx750r, är det sporthojen för gata?
De är inte jämförbara på så många andra sätt.
R7 är inte gathojen som du säger, det är just banhojen.
Det klart att de kittade dem innan de rullade ut på banan, vad det kostade har jag inte en susning om.

Grejen är väl att allt man INTE fick byta ut enligt reglerna satte man väl dit grymma prylar. Sen så sket man i att lägga ner för mycket pengar ocg tid på det man fick byta ut eftersom man visste att de skulle byta ut det mot värre saker.
 
De är väl jämförbara på så sätt att de såldes samtidigt och var anpassade för att tävla i samma supersportreglemente (750cc).
De kostade ung lika mycket att köpa, MEN R7:an har 107hk medan Gixern har 135... Och R7:an fick trimmas otroligt mkt (å dyrt) innan den kunde rejsas. Det var det jag menade... Tycker fortfarande att det är konstigt att man släpper en super-super fet homologiseringsmodell med så få pållar... bara för att kunna sälja svindyra trimkitt... Den var aldrig speciellt framgångsrik på nationell nivå, trotts att det var den dyraste mest exlusiva hojen på banan.
Men visst ser den fet ut! Och i "Haga" trim går den oxå riktigt fort. Tyvärr blev det inget guld... men det berodde nog lika mkt på Haga själv (eller konkurenterna...) :tummenupp
 
Back
Top