Yamaha R7 vs R6 | Head-to-head on track

Förutsättningarna är oavsett förmåga bättre på en 200hk supersport.

Fler hästar och lägre vikt är alltid roligare. Jag tror inte R7 kommer sälja jättebra till de som vill köra bana. Till de som vill ha en ”sporthoj” för gata med ok försäkring är den nog mer intressant.
R7 är lite klen så R9 är mer lockande när den kommer .
Fler hästar och lägre vikt är roligt självklart är det så men som Brooklyn skrev så är det tack vare elektroniken annars har många försvunnit i periferin när dom vridit på rullen, har highsideat en tidig gixxer före elektroniken och det gjorde ont :brynad elektroniken är här för att stanna på gott
Är det bekräftat nånstans att det är en R9 på gång?
dom har väl tagit patent på namnet och det skulle vara jäkligt konstigt om den inte kom med den motorn .
Var ju lite gissningar internationellt att den är på gång

I nya MOTORRAD fick R7 ett riktigt bra omdöme.

Fyndpris och bättre detaljer än vad någon kunnat tro (justerbar fjädring och fina bromsar) och riktigt bra prestanda i verkligheten trots moderat effekt på papperet. Tex 40-100 på tvåans växel på 3,3 sekunder. R1 gör det på 3,2 sekunder…

”Gutes sportbike zum knüllerpreis” som tyskarna skriver.

Jag blir riktigt sugen själv, hade jag inte haft två F800S bara…

Mjäh!

Kan GARANTERA att den inte är i närheten av en R6, inte på något vis, på en någotsånär normal bana, finns bara inte...

Men det betyder ju inte att den inte är bra eller bäst i sin klass(vilken den nu är)utan bara att den inte är något som skall jämföras med en R6(eller annan supersport)

Om man nu skulle klara att tråckla den tunga saken runt en böj lika snabbt som man kan vrida runt en R6a så är man hopplöst långt efter när man kommer till nästa böj så att jämföra de är inte rättvist.

Ingen behöver mindre hästar än 120..... :tungan

Om man nu skulle klara att tråckla den tunga saken runt en böj lika snabbt som man kan vrida runt en R6a så är man hopplöst långt efter när man kommer till nästa böj så att jämföra de är inte rättvist.
Vad man tycker är tungt är förstås relativt men R7ans våtvikt är enligt uppgift 2 kg lägre än R6ans.

Vad man tycker är tungt är förstås relativt men R7ans våtvikt är enligt uppgift 2 kg lägre än R6ans.
Skulle självfallet skrivit tung i förhållande till effekten....
Är chassit lika bra?
Vet ej, är det inte lika bra så kommer vikten uppfattas som högre, är det bättre så kanske det till och med går att ta sig runt böjen lite snabbare men, när man åker ut ur så fattas det fortfarande ett helt jäkla stall...

Finns gott om hojar lika tunga som R6 och dess sportkompisar hos konkurrenterna som ändå inte har en chans när det svänger, kanske denna är lika vass i chassit men jag tvivlar då det oftast är det som det sparas på när det ska pressas pris.
120 mm, du var allt ganska modest du… Är du säker på att din fru delar den analysen? ;) ?
Trodde vi talade om hästar och cm, själv kör jag bara tum..... :tungan

Nu skall den nog egentligen inte jämföras med R6, utan mot andra hojar i prisklassen. Det verkar lika bäddat för succé här som i fallet T700. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT