Yamaha R6

Chezzyboy

Chezzyboy
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
00, Kawasaki, ER-5
Hej ,allihop, fundrar på att köpa en Yamaha R6 till nästa säsong, har kollat på blocket och det finns en hel del att välja på. Kommer troligtvis köpa den lagom till nästa säsong. Begagnad såklart. Skulle gärna vilja veta lite info kring dom, omdömen osv. Ex vanliga fel, vilken års modell man helst skall ha, kvalitet, prestanda, försäkringar(jag är 30 år) tja det mesta helt enkelt. Vill helst inte ge mer än 50 härliga laxar. Mvh H:tummenupp

skumma igenom R1/R6-tråden, det gjorde jag innan jag köpte min R6 -00. Är du skriven i Göteborg kan du räkna med en försäkring på runt 20-25 kkr. :tummenupp

Har provkört ett antal R6 or genom åren och jag skulle klart
rekommendera att köpa den senaste modellen (kom 06).
Självklart blir inköpskostnaden lite högre men jag skulle tycka
det var värt det.

Som vanligt med 600 kubikare så gäller det att hålla varvtalet
uppe..dvs över 10000 varv för att få bra fart.

Vad gäller försäkringar så är det som vanligt...dvs
leta fram något registreringsnummer (XWO 826 är en R6
från 2006) och sedan ringa runt till försäkringsbolagen och fråga vad det kostar.

vxl å varva mycket är väll de som krävs för att de ska röra på sig, lätt å smidig, drar olja mer än andra cyklar, har konstant 1 eller 2 1L flaskor med olja hemma å fylla på dock så varnar den väldigt tidigt så de är inte helt kört om lampan börjar lysa lite då å då (gör så på min iaf), dock drar den inte mer än min gammla Husaberg gjorde..

för övrigt har jag inte upptäckt nå fel på hojjen under den här sesongen, å jag har en gammal 01a...

50 laxar har du ingen 06 el 07 för..

Med din budget skulle jag slå till på en 03. Absolut inte tidigare modeller än så med tanke på caross och insprut.

Lycka till med köpet!

Är R6 sexor väldigt felfri överlag? eller finns det något vanligt fel som uppkommer?. Planerar nog en R6 00, 01, 02, 03. Älskar den blå/vita färgen med svart färg på ramarna.

50 laxar har du ingen 06 el 07 för..

Med din budget skulle jag slå till på en 03. Absolut inte tidigare modeller än så med tanke på caross och insprut.

Lycka till med köpet!

Faceliften på 03an är jäkligt nice, men det där med insprutning är väl lite överskattat.

En stabil 00a eller 01a så har du en jäkligt stabil premie också.

har aldrig haft problem med min R6a den rullar å går, dock drar dem olja men de gör alla R6or å R1or tydligen när man kollar runt.

Är R6 sexor väldigt felfri överlag? eller finns det något vanligt fel som uppkommer?. Planerar nog en R6 00, 01, 02, 03. Älskar den blå/vita färgen med svart färg på ramarna.

Har min r6 2001 på annons:)
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=7075

Är nog en väldigt beprovad maskin men vad som är relativt vanligt på r6/r1 är ju att tvåan drev är skadade (då hoppar tvåan ur på gaspådrag). Så testa att dra ur tvåan innan du köper cykeln.

Hej!
Jag är ute efter en yamaha r6 2006 vit/röd i fint skick om någon har en så får ni gärna höra av er.
Är ev även intresserad av en r6 08- färg spelar ingenroll.
Obs! har kolla på blocket

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...